Alla inlägg den 8 februari 2022

Av Sirpa - 8 februari 2022 06:16

Igår fick jag köra en tur som jag tidigare inte provat på.
Har bara åkt med kollega för att se hur det såg ut.

Rödkullen Åre

Jättevackert!
En rejäl stigning hela vägen som bussen går.
4 km står det på skylten vid E14 men jag tror inte att jag kör så långt.
Kanske 2 km max 3.
Ska ta och kolla idag när jag kör hur långt det är.
Uppför hela vägen iallafall och vägen är på sina ställen så fruktansvärt dålig att det känns som njurarna ska hoppa av sina fästen.

Bussen ruskar och smäller så det gör ont i öronen.
Man är tvungen att hålla lite fart då stigningen är rejäl vid vissa partier.
Vill ju inte få stopp mitt i en backe.

Väl däruppe är det bedårande vackert.
Grym utsikt över fjället och ut över nejderna.

Ditupp ska jag åka nån ledig dag och bara njuta.
Det går tydligen att fortsätta vägen och komma till nåt ännu finare
Måste undersöka någon dag då det är fint väder.
Nu är det ju sällan fint väder här
Bara under måndagen så blåste det och mot eftermiddan vräkte snön ner.

Soligt en kort kort stund där mitt på dagen.

Turen jag kör går växelvis till Rödkullen och sedan åter Kabinbanan för att sedan åka ner till Åre By och förbi VM8:an.
Nu är det lugnt med folk här och jag hade inte mer än knappt 300 resande på mina 10 timmar men när det är mycket folk så är bussen knökafull hela tiden, åt alla håll.

Kul att resta en annan körning så går min tid snabbare här.
Lider av grym hemlängtan igen och räknar dagarna till jag ska hem på ledighet.

Låg sen på körningarna igår och fick lov att be extrabuss om hjälp en vända då jag bara måste gå och kissa.
Han tog turen ner till Åre By på 15 minuter så jag hann ikapp och kunde gå på toa vid Kabinbanan.

Ett bygge längs E14 ställer till ett helvete för just Rödkullenlinjen.
Det är trafikljus från 3 håll och där kan det bli en väntetid på upp till 10 minuter.
Sånt går ju inte.
Tidtabellen spricker direkt.

Detta hinder monterades upp igår vid lunchtid och det vart kaos på E14 när Långtradare fastnade i backen mot Åre och kom inte loss i halkan. Kilometerlånga köer stundtals.

Denna avspärring ska pågå till 28/2.
Ingen förstår hur detta ska gå.
Sportlovet börjar vecka 7 och det kommer vara sprängfyllt med trafik och människor här.

Blir intressant!

Får se hur jag klarar kommande dag.
Jag får bli sen och ta hjälp av extrabuss om nån finns tillgänglig.
Kan ju inte flyga med bussen till fjälltopparna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards