Direktlänk till inlägg 10 februari 2022

Kallad till hjärtläkaren

Av Sirpa - 10 februari 2022 06:05

Jag var ju in på Hjärtultraljud senast jag var hem. Den vanliga rutinkollen som görs vartannat år efter det att det upptäcktes ett klaffläckage i mitt hjärta.

I vanliga fall får jag samtal eller meddelande om att allt ser ok ut och att klaffen inte blivit sämre.

Nu blev det inte så utan jag har fått en tid till besök hos min hjärtläkare i Mars.
Så något är annorlunda denna gång.

Jag har ju haft det jobbigt ett tag med märklig hosta, ofta hjärtklappning och till och med flimmer stundtals.
Andfådd emellanåt utan egentlig orsak.
Trötthet och även något svullna ben.

Kanske ställde Covid till med något, vem vet.

Får höra vad hon har att säga min goa läkare.

 
 
Amisa

Amisa

10 februari 2022 10:59

Du verkar ha svårt för att ta det lugnt, kanske är det dags att du börjar lyssna på din kropp nu? Man har ju bara en......

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sirpa

11 februari 2022 03:37

Kloka ord men det är inte så enkelt alla gånger. Mitt jobb kräver oerhört mycket här i Åre och då är det bara att kämpa på. Tänkte vara ledig en vecka i slutet av April när jag åker hem helt efter säsongsjobbet. Tack för din omtanke :) Kram

 
Ingen bild

Tommy

11 februari 2022 04:49

Du borde verkligen varva ner för hjärtat ska man vara extra rädd om.
Jag förstår nog att det är sisun i dig som bara ska köra på och segra,
så är det även för mig finne som man ju är :)

Sirpa

11 februari 2022 07:28

Den dagen kommer nog inte förräns jag ligger i graven att jag varvar ner helt :)
Mitt liv är full fart och lite till.
I jobbet trivs jag som bäst när det är full fart och fläkt.
Det är den inre stessen som äter upp en.
Frustrationen över att inte råda över situationen och sånt hag jag levt i de senaste åren när bussbranschen varit i sån turbolens.
Får jag hålla på med mitt som jag älskarsom är beställbingskörningar så mår jag toppen. Full fart och många nya platser att se.

Så stressen förstör hjärtklaffen, det är jag medveten om.
Inte fysisk aktivitet och trivsel.

Får se vad min härliga läkare säger den 15/3. Kanske har klaffen reparerat sig själv :) vem vet.

Tack för omtanke! / Sirpa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards