Direktlänk till inlägg 25 januari 2018

Vaken med sambon

Av Sirpa - 25 januari 2018 05:34

Somnade i soffan inatt då jag gick ut dit för att inte störa min älskling, som behövde varje minut av sin sömn.

Vaknade vid 3 tiden och smög till min bädd.
Det snarkades tryggt bredvid.
Somnade till kort innan det var dags för honom att gå upp.
Gick upp även jag då kaffet lockade.
Så skönt att sitta och klappa Ville, småprata med kärestan innan han åkte iväg.
Sedan blir ju han borta i 11- 12 timmar med jobb och träning.

Jag kommer att sova ett gäng timmar till.
Det behövs när natten blev så sönderhackad.

Huvudvärken är borta nu iallafall och det är en lättnad.
Det tog hårt på mina krafter igår.
Tabletter bet inte på det migräntryck som låg över pannan och bakom ögonen.

Jag tycker att det är en enda jäkla gnällande från mig just nu.
Inte mycket som fungerar vad gäller hälsan.
Trist men bara att gilla läget.
Orken måste åter för att livet skall fungera till fullo.
Det duger inte att krafterna är slut efter några timmar i det egna hemmet.

Jag kommer åter!
Var så säker. Sakta, ett steg i taget.

Igår efter samtal med kärestan bestämde jag mig för att åka på Lottas begravning, en bit in i februari.
Kan nog inte köra bil då ännu, utan jag väljer buss till Örebro och åker sedan med två vänner till Nora.

Kommer att åka med de lila bussarna då vi inte har några turer från Västerås till Örebro på morgonen.
Varför vi inte har det förstår jag inte.

Den 13/2 har jag även tid för ykb utbildning i Uppsala.
Gäller att ta mig dit också utan bil.
Krångligt blir det men jag kör inte förrän yrseln är borta.
Vill inte riskera liv någonstans.
Där tar jag ett noga ansvar som yrkesförare och medmänniska.

Idag planerar jag att ta det lugnt hela dagen.
Känner att det är välbehövligt.
Kommer att läsa, vila, äta, klappa katt och kanske sova nån liten stund.
Kanske går jag ut en pyttekort promenad i kvarteret.

Bara att vackert acceptera att jag måste ta det lugnt och låta tiden ta hand om allt.

Väntar på besked om jag kan jobba nåt kommande vecka.
Det jag skall göra isåfall kräver en kortare utbildning hos sakkunninga.
Detta sker då i Jönköping.

Spännande!
Vi får se vad för beslut som tas. Jag är glad om jag kan göra något på halvtid, till att börja med.

Nu har jag pussat älsklingen fin dag på jobbet och själv krypit ner under täcket igen.
Hör hur grannarna börjar vakna till.
Mitt sömntåg kommer tuffande, så jag väljer att hoppa ombord

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards