Direktlänk till inlägg 25 september 2020

Uppe innan tuppen

Av Sirpa - 25 september 2020 06:27

Ligger här i min sköna säng och njuter av att ha Nova intill mig och en rykande nybryggd kopp kaffe i handen.

Min ledighet har börjat och den startade jag igår med ett uppfriskande pooldopp efter att jag först skalat av uniformen som det var dags att tvätta upp inför kommande arbetsdagar.
Men först ledigt, minst fyra dagar, kan bli fem till och med, det visar sig när vi kommit hem från Öland på Måndag.

Åt sedan två rejäla Pitepalt som dottern kokat iordning till middag. Med lingonsylt
Jag hade köpt en förpackning med 6 stycken i onsdags.
Passar på när det blir sänkt pris vid utgående datum.

Skalade och skivade äpplen till torken som nu har surrat hela natten i matrummet.
Vill ta med lite torkade äpplen som snacks till husvagnen i helgen.

Den här stunden på morgonen som Nova och jag har nu är helt ovärderlig.
Tyst och lugnt innan dagen kommer igång.

Ser hur solen sakta går upp då det ljusnar vid horisonten.
En stark stjärna lyser på himlen.
Vet inte om det kan vara Mars som ännu syns vid den här tiden på dygnet.

Ledigt i 4 dagar. Känns riktigt härligt med tanke på hur jag har jagat runt och jobbat på flera depåer och nu till och med två olika företag den sista tiden.

Första lönen som timanställd kom idag och på det en liten slutlön med de semesterdagar jag har kvar sen tidigare år.
Så den här månaden kom det en nästan normal lön.
Känns bra. Nu kan jag lugnt betala hyran och de räkningar jag har.
Sedan lägga undan lite till kommande dieselpåfyllning i tanken vid pannan i källaren, när vinterkylan kommer.

Känner att saker ordnar sig och att jag kommer att klara jobbläget.
Fick en dag från Akassan för den första veckan som var fattig med jobb, innan jag själv tog tag i allt och började pendla långt för att få jobba med det jag trivs med.
Buss är ju mitt yrke som jag vill hålla på med och det tar ingen ifrån mig.

En trygghet att Akassan finns men jag kommer inte behöva dessa pengar
De får gå till kollegor som inte har förmågan eller orken att hitta nya jobb.

Idag är det en del att göra innan vi åker iväg.
Packning, vattna alla blommor, plocka äpplen, handla och om jag får tag i syrsor till Spindelgumman så blir det toppen.
Det är dags för henne att äta.

Min äldsta dotter och barnbarn som bor helt nära ska ta hand om allt härhemma.
Kaninerna, katterna och hönsen behöver ju daglig tillsyn. Det är ju helg så de kommer säkert vara här hos oss i flera omgångar och bara njuta av djuren.
Det känns tryggt att ha larm när vi åker bort.
Direktkopplat så det blir genast åtgärd.
Inte för jag förstår vad som skulle finnas att stjäla hos oss :)
Här finns inga skatter.
Djuren är det värdefullaste vi har.
Jag tror inte att våra Bondkatter är direkt attraktiva att sälja.

Det ser ut att bli en vacker dag.
Inte ett moln på himlen.
Straxt går lillan upp och ska till skolan. Hon slutar vid 13 tiden och sedan far vi.

Äldsta dottern är ledig och skulle komma och plocka äpplen senare.
Funderar på om jag ska ta och grädda en långpanna äppelkaka och frysa in inflr kommande hockey och fotbollskörningar.
Ta med lite till kaffet på Öland också.
Så får det bli.
Jag ska gå upp och skala äpplen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards