Alla inlägg den 2 december 2014

Av Sirpa - 2 december 2014 10:58

Det träningspasset sög vill jag lova :)
Men det känns superbra nu efteråt.

Jag är ju mitt i en fastekur och idag är det dag 6.
Har altså levt på flytande, juicer, buljong och the i dessa dagar.
Min mage är bra igen och jag känner ingen smärta.
Den behövde en vila efter de mediciner jag utsatte den för vid 7 veckors hosta och luftvägsinfektion.

Mitt marathonprogram för denna säsong inleddes idag med ett 5 km pass.Då jag inte har orken att springa hela sträckan nu i fastan så valde jag rask gång och inslag av både jogg och löpning.
Kände efter vad kroppen sade.

Benen kändes jättebra och löpsteget fint.Trycket saknas bara.
Flåset ok.
I det stora hela som jag väntat mig...kanske snäppet bättre:)

Kom nöjd hem och intog lite Vitaminjuice och vatten.
Varm go dusch som belöning.
Härligt!
Nu kör vi....Jäääj!!!

Av Sirpa - 2 december 2014 08:00

Igår Måndag skulle jag egentligen varit ledig.Körde för en kollega som tidigare hjälpt mig när jag behövde vara ledig.
Tjänster och gentjänster :)
Så funkar vi i Köping.
Håller självklart stenhårt på vilotidsregler när vi byter så.
Alla älskar vi vårt arbete och månar om varandra och våra kunder, medtrafikanter och företaget.

Jag är ledig även Onsdag så vilan blir där:)

Gick upp vid 6 tiden, intog kaffe i sängen och bloggade.
Tänkte på min käresta, på vad han genomgår just nu och hur det påverkar honom och oss.
Min styrka som människa kommer att hjälpa till att komma framåt, på ett positivt sätt.
Han är i sin tur en stark människa, med självinsikt och framtidstro.
Glad och go människa.
Mitt hjärta <3
Allt har sin tid, vi hjälps åt :)
Det är ju så kärlek fungerar.

Efter kaffet var det då dags med dagens sysslor.
Förberedde min "mat" som skulle med till jobbet.
Åkte till min äldsta dotter och lilla söta barnbarnet och hämtade mina vinterdäck.
Lastade in dem i bilen från källaren och var så glad över att mina krafter återvänt efter veckor av infektion i luftvägarna.
Nu var styrkan i benen åter, mitt i min fasta :) Störtskönt!

Stannade där två timmar, som blev fyllda av lek, bus och prat.
Vi har ju inte setts på länge så mycket behövdes avhandlas.
Många kramar bytas.
Drack kaffe, andra koppen idag.
Hade då på väg till dem intagit min frukost i bilen som bestod av 2 dl Vitaminjuice utblandat i vatten.
Hade en jättebra energi i kroppen.

Pussade hejdå och återvände så hem.
Packade det som skulle med, värmde på en pumptermos full med glögg.
Hopp i uniformen och iväg till jobbet.

Denna dag 1:a December är värd att fira.
Jag har kört buss på depån i Köping i 1 år :))
Året har gått så himla fort och jag trivs så underbart bra.
Världens bäste kollegor, chefer och körningar.
Jag har aldrig haft det så bra som jag har det nu:)
Min andra familj!

Jag dukade upp Glögg, pepparkakor, äppelkaka med saffran och en hälsning till alla från mig och min glädje i att få vara en av dem <3

Alla lät sig väl smaka och det blev dubbelt kalas idag då en kollega fyller jämt imorgon och han bjöd på härlig smörgåstårta.

Min mage fick vara utan allt det goda...den fick lite Grönsaksjuice innan mitt arbetspass började.
Gick bra...kändes lite dumt kanske att inte smaka av smörgåstårtan som bjöds på ...men nu var det som det var.
Just sådana tillfällen kan vara lite tuffa under en fastekur.
Därför är det viktigt att man lägger tiden för sin fasta då det inte är några kalas eller bjudningar inom den egna familjen, släkten.
Blir så dumt att måst tacka nej till mat och fika.

Sådan tid är det för mig just nu och träningen i sin allra första början.
Perfekt läge med andra ord.

Arbetspasset flöt på fint.Bra körningar.
Värmde mera glögg på rasten och buljong åt mig själv.
Lyxade till det idag med att dricka mineralvatten.Lite godare mot att hela tiden pimpla kranvatten.
Menyn är ju lite enahanda :)

Kände tröttheten komma smygande vid 20 tiden på kvällen.
Bussen jag körde ordnade den detaljen med att larma och bråka, så jag hade fullt upp med att få den rulla klart dagens körningar.
Kom i garage vid 22 tiden.

En kollega skrattade glatt då jag parkerade min buss på hennes buss plats, var så trött vi det laget.
Just den buss hon satt i hade jag tagit ut från garage på dan, hjärnan sa att jag satt kvar i den :)
Nåja....jag skrev en liten notis på tavlan inne att jag skiftat bussarnas matplatser över natten så inte morgonens kollegor blev förbryllade:)

Kom hem.Intog örthe med en tesked honung och kröp isäng vid midnatt.
Pratade med min käresta som återvänt hem efter att ha varit och målat i sin sons lägenhet.
Saknar honom när vi inte är hos varandra!

Upplevde en vacker solnedgång i vintermörkret ikväll, fick en liten bild i farten av den.
Vackert frostkallt och gnistrande bortåt Skinnskatteberg, några minusgrader.
Hoppas på snö snart!

Dag 5 avklarad med glans.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards