Alla inlägg den 21 december 2014

Av Sirpa - 21 december 2014 07:15

Det brukar heta att ensam är stark....

Visst, så kan det kanske vara i vissa lägen, men jag tror inte att det håller i längden.
Självklart om det gäller den inre styrkan, som alla behöver för att ha en stadig och trygg grund att stå på.

I detta behöver vi andra människor.
Vi står inte stark ensam om det blåser storm, vi behöver varandra.

Jag kunde verkligen känna det nu under de senaste veckorna, då det hänt väldigt mycket runt ikring mig/oss som jag själv inte kunde råda över.

Jag behöver verkligen närheten av min käresta, som i sin tur behöver mig.Det räcker inte med att samtala via telefonen, sms eller messenger.
Vi behöver den fysiska närheten, som stundtals berövats oss pga av andra människors behov och frustration.

Vi har vikt oss av hänsyn till detta.
Lagt våra behov och känslor för varandra i andra rummet.
Vi har valt bort de fysiska mötena för att inte störa andra i deras livskris...
I ren omtanke och omsorg om människan i denna situation.

Nu får det vara slut med detta!
Vi behöver varandra i vår nyförälskelse och vår gemensamma vandring in i framtiden.
Vi behöver få känna att vi hör ihop och kan leva med varandra i nuet.

Den glädje vi känner i varandra skall ha utrymme att få blomstra, utan att förtas eller förgöras av sådant som skett tidigare, i liv som vi inte ens kände varandra.
Vi är här och nu....det tar ingen ifrån oss!

Vi är kära och har en framtidstro...
Det skall vi leva i.

Min kära, jag saknar dig!
Kom hem snart!

Av Sirpa - 21 december 2014 06:56

Jag vet att universum har en balans som håller om vi själva hjälper till.
Att ge är lika med att få, det gäller ju allt!
Kärlek, omtanke, glädje, generositet osv.....
Detta gäller på samma vis med sorg, bekymmer och oro....svaret kommer ganska snart

Själv hamnade jag i en obalans som det till sist var svårt att ta mig ur.
Jag var så tömd på energi att jag kippade efter andan som en fisk på torra land.
Kände som att universum inte riktigt svarade....

Fick svårt att se det positiva och glädjen i saker som skedde då det var i sådan rask takt att jag inte hängde med helt enkelt.
Allt blev bara till ett givande....

Jag ropade på hjälp helt enkelt...från nära och kära, vänner och bekanta.
Fick genast svar....

Redan samma morgon då jag lade ut anropet i universum började tillströmningen av energi :)

När jag kom till arbetet fick jag en lite låda av min chef med orden...Sirpa, du har fått en present för något du gjort!
Spännande!
Det visade sig vara en söt liten thermos som jag fick i gåva från företaget då jag deltagit i en Aktivitetskampanj, där man varje dag som innehöll någon form av träning eller fysisk aktivitet, som kunde läggas på dagens normala fysiska rörelse, skrevs upp.
Min träning gav där extra glädje och uppskattning.
Jättekul!

Gåvan ledde till många glada skämt och skratt som i sin tur ledde till att min energi ökade direkt.
Med detta i hjärtat rattade jag ut min buss i Decembermorgonens mörker.
Mådde så mycket bättre.

Straxt började det snöa och för mig blev det tjut av glädje vid den insikten att morgonen skulle genomföras i snöfall, med resultatet att marken täcktes av vitt som gav ljus.
Vi behöver allt ljus som går att frambringa denna mörka årstid.

Passade på att skicka en kärleksfull hälsning till min käresta som nyligen gått upp ur sin sängvärme, för att åka till sitt arbete.
Jag visste och kände i den stunden att han i sin tur behöver få känna glädje och kärlek för att bygga på sina energier.
Livet vi har just nu är inte bara glädje och nyförälskelse, utan också en kamp med människor som har det svårt och tungt i sina liv, som vi försöker ge av vårt till, så mycket vi bara mäktar med.
Just i stunden på gränsen till övermäktigt.
Vår kärlek stod inför enorma prövningar...så vi behövde verkligen ge varandra av allt vi har

Min färd fortsatte så mot mera snö och härligt möte.
Körde från Skinnskatteberg i ymnigt snöfall som fick torkarna på min buss att stundtals kladda igen, så jag fick liv att stanna och göra rent den för hand.
Njöt av snöfallet i håret då jag stod ute i kylan och rengjorde de igenisade torkarna.

Fick under denna resa som tog lite extra tid, pga av rådande väglag njuta av en kunds glada och goda välvilja.
De gånger han åker med mig brukar vi samtala om träning, löpning, skidåkning och andra glädjeämnen i livet.
Så även denna gång.Han hade med sin hustru varit iväg på en träningsresa utomlands i värme och sol, i 14 dagar och var brun, utvilad,vältränad och pigg:)
Fylld av energier som han så gärna delade med sig av till mig.
Så härligt!

Jag var så glad när han steg ur med orden...ha nu en fin dag!
Han menade det verkligen.
Fick nu denna resa veta att han arbetar som polis och har då i detta också förmågan att se hur en medmänniska mår och kunna bedöma vad denne behöver.
Han tolkade mig så rätt:)
Jag behövde verkligen denna energiboost ifrån honom.

Tack min vän!

Dagen fortsatte i samma anda.
Jag fick kramar och upplyftande ord ifrån mina älskade kollegor, som har hjärtan av guld.
De ser också genast när en vän behöver hjälp, stöd och ord som värmer.
Tack ni fina!
Det behövs så oerhört lite för att få en medmänniska på rätt köl igen.
En kram, ett ord eller bara en blick som säger...du är bra!

Jag älskar ju själv att dela med mig av mitt och nu fick jag verkligen känna hur välbehövligt det kan vara om man är sänkt för stunden.

Dagen slutade med att jag i sängen satt och tänkte igenom allt som skett.
Hurdant gensvar jag fått då jag ropade på hjälp när jag själv inte orkade bära allt som skedde runt mig.
Inte orkade bära andra människors problem och sorger.
Svaret var fantastiskt och jag var då på kvällen, fullständigt utmattad men glad:) jag visste att nästa dag skulle ge ännu mera.
Somnade med detta i mitt hjärta..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards