Alla inlägg den 8 december 2014

Av Sirpa - 8 december 2014 11:40

Hade idag i mitt nystartade Marathonträningsprogram 6 km.
Det var verkligen inte så bara som man kan tycka....

Alla dessa veckor som gått utan träning i samband med den långvariga luftvägsinfektionen har verkligen plockat ner mina kapilärer.
De tunna fina blodkärlen som hjälper till att syresätta musklerna.
De är nere för räkning i min kropp och jag har en tuff väg att vandra för att bygga upp dessa på nytt.

Kämpade och slet idag....
Andningen tog ner hastigheten fullständigt så det blev inte mer än kanske 500-600 meter jag fixade att springa innan jag fick lov att sänka till rask gång istället.
Frustrerande!
Benen vill springa men andningen ligger i som en handbroms.

Nåja....pratade med min käresta i telefon om detta och han tröstade mig med att det kommer snart att kännas bättre.
Han vet ju hur envis jag är och vägrar ge upp.
Klättringen till bra form har satt igång igen och jag planerar min mathållning noga för att ha energin till detta.

Dagens pass slutade med 7.5 km löpning/jogg/rask gång.
Kom hem jättetrött och svettig.

Väldigt halt på vägarna och gångbanorna så jag styrde stegen till min fina bana i skogen istället.

Nästa pass kan bara bli bättre:)

Av Sirpa - 8 december 2014 08:14

Sitter i min säng och idisslar allt ifrån helgen som gått ....
Vilken helg!

Dessa dagar har verkligen hjälpt mig med riktningen i livet.
Jag vet nu vad jag vill och känner :)

I Fredags efter min långa arbetsdag, som delvis förgylldes av att min käresta åkte med mig på sista turen, så packade vi in mina pinaler, Titti katt med det hon behövde med sig och åkte till min kärestas stuga.

Han har under den tid vi talats vid pratat en hel del om stugan som han trivs att vara vid.
Det förstår jag verkligen efter denna helg.
En underbar plats för vila, utevistelse och påfyllning av energi.

Stuga förrestesten :)
I min värld är denna mera som en liten gård, med huvudbyggnad, gäststuga, bastu och ett stor vedbod.
Ytor som räcker gott och väl för att bo permanent om man skulle vilja.
Ligger jättefint med skog runt, grannar som inte är precis intill och ca 500 meter till sjö och bad.
Jättefint allting!

Där boade vi in oss under Fredagskvällen dit vi anlände i mörkret.Tände en härlig eld i öppna spisen och bryggde på kaffe som doftade i hela stugan.
Vi bäddade rent och fick upp vår packning.
Gjorde inte så mycket under kvällen utan bara njöt av att vara tilsammans.
Utan något som oroade eller störde oss.Där kunde vi vara, bara vi med vårt:)

Sov tung under natten.Jag själv väldigt trött då jag ännu inte börjat äta ordentligt, bara lite Soygurt efter fastan.
Skriver mer om den i ett eget inlägg.
Fastan har gått bra.

Lördagen ägnade vi åt varandra.
Vi gick upp och intog morgonkaffet vid levande ljus, åt frukost lite senare.
Pysslade med allt möjligt i stugan.
Tog en promenad i omgivningarna, ner till sjön.
Så vackert!
Vädrets makter bjöd oss på perfekt dag med några graders kyla, gnistrande solsken, helt vindstilla.

Under Fredagskvällen fick vi lite snö så det vita täckte marken, så ljust och fint.

Vi har ständigt så mycket att prata om.Skoja om och glädjas åt i vårt umgänge med varandra.
Vi trivs i varandras sällskap:) precis hela tiden!
Så skönt!
Vi har en gemensam livsglädje som ger oss kraften att leva i de motgångar som ännu finns för vår totala sinnesfrid med varandra.
Det finns ännu någon som inte vill oss väl, i sitt egna dåliga mående.

Detta bär vi tillsammans min kära och jag.Det binder oss bara ännu närmare varandra, snabbare än vi trodde var möjligt.
Vi ger varandra styrka i det vi lever i.

Tids nog kommer den tid då vi totalt kan ägna all kraft åt det vi vill, det som ger oss den livsnäring vi behöver.Våra nära och kära finns med oss och det är av största vikt.

Efter vår 4 km långa rundtur till fots intog vi en lätt sopplunch i det varma, ombonade köket.
For sedan till Söderbärke och besökte små, söta Julloppisar som drevs att gulliga, rara tanter.
Hittade en del smått och gott, julklappar:)
Så mysigt att botanisera bland hyllorna tillsammans.

Handlade med viltfågelmat till det välbesökta fågelbordet utanför stugan.
Så skönt att bara sitta och lyssna på berättelser som min kära tilldelade mig under bilfärden hemåt.

Det märktes hur han trivs med trakten och dess historia.

Kvällen bjöd på bastu och gemenskap i lugn och ro.
Titti katt trivdes enormt.
Hon kunde vara ute så mycket hon själv ville eller bara kura ihop sig i soffan med oss, vid den öppna spisen, levande ljus och värme.
Vad vi mådde gott alla tre:)

Det är så mycket mera jag skulle vilja skriva om från vår härliga helg men jag vill behålla det för oss själva.
Vi mår så bra med varandra och bara njuter av den närhet vi har fått till varandras hjärtan, redan efter så kort tid.
Vi har ju så mycket till skänks tack vare vår lika ålder och bakgrund från samma bostadsort.
Vårt tänk är så oerhört lika.Inställningen till livet och framtiden likaså.
Vi har så lika värderingar.
Personkemi som bara stämmer:) helt enkelt.

Söndagen ägnade vi tiden åt att greja i stugan inför kommande vistelser.
Bytte ut lite gardiner.
Jag älskar ju inredning och framförallt att ta fram det fina i ett rum.
Lyfta fram det i ljuset.

Efter lunch packades så bilen för hemfärd.
Den hemfärden får bli ett eget inlägg för den var också något extra.

En helg i stugan som gav oss båda en mersmak för varandra :) i allra högsta grad.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards