Alla inlägg den 14 december 2014

Av Sirpa - 14 december 2014 07:35

Gårdagen, Luciadagen bjöd på inslag i livet som kommer ge sin prägel i framtiden, helt klart.

Jag fick den stora lyckan att få umgås med ett stort gäng av mina kollegor under festliga förhållanden, finklädda och härligt privata.
Vad jag trivdes och mådde bra!

Vaknade ganska sent igår då jag valde att sova ut.
Kvällen/natten innan var jag vaken länge och stöttade min käresta i telefon då han hade det jobbigt med sitt tidigare liv, som vägrar släppa taget och låta honom vara ifred.
Somnade nog vid 2.30 tiden.

Nu på Luciamorgonen, låg Titti katt och jag kvar i sängen, drack kaffe, serverade min lilla pälsiga sambo lite Sheba och sedan bloggade jag om sådan som jag tidigare inte riktigt mäktat med, som var för känslosamt.
Nu kändes det som att det var dags att skriva ur mig det inträffade.

Sedan såg vi på Luciafirande på tv.Så vackert.Tog en skön, lång och varm dusch.
Valet av kläder till dagens julbord blev svår.Testade lite olika klänningar och var inte nöjd, kändes obekvämt, så det fick bli fina svarta byxor samt min nyckelpige topp/klänning.
Juligt och rött, glatt och jag i stunden där förväntan och glädje bubblade i mig.

Sminkade mig omsorgsfullt.
Sms pratade med min käresta som har jobbigt på hemmaplan.
Han kommer heller inte därifrån då han har jourvecka och inte kan lämna orten.
Jag gjorde vad jag kunde för honom.
Vägrar själv gräva ner mig i grubblerier.Det hjälper ingen.
Min glädje med livet och min inställning till hur livets timmar förvaltas sprider i sin tur kraft och styrka åt honom...det är mera gynsamt för oss båda.
Jag kan inte i stunden göra mera.

När jag så var färdig med allt härhemma gick jag till Coop och handlade lite.
Sedan fick Systemet ett besök där jag inhandlade Glögg till jobbet.
Företaget bjöd på detta så det var inte från min ficka.

Hem och fixade med det sista innan avfärd till arbetsplatsen i Köping.
Det var halt och otäckt ute då det snöade lite igår och frös på efter det.

Kokade på glögg, ställde fram pepparkakor och glöggkryddor.
Både med och utan alkohol för det egna valets skull.

Kollegorna strömmade in,stämningen skön.Alla lite festligt klädda och glada.
Jag hämtade fram min buss och försökte tvätta den.Något hände vid framdörren så tvättborstarnas nödstopp löste ur och det kom in vatten vid framdörren...fastnade på nåt vis.
Det blev smutsig buss som gällde.Torkade bort vatten och installerade mig på förarplatsen.

Ilastning vid 14.10 och sedan for vi.Jag med glitter i håret, Lucia till ära och min glada topp röd och svartprickig.
Festklädd chaffis :)

Körde via Västerås till Sätra Brunn.Stämningen i bussen var på topp hos de 21 kollegor som valt att följa med på vårt julbord.

Backade på plats vid andra bussar och gick så in till stort kramkalas.
Årets julbord hade vi tillsammans med depåerna i Sala och Fagersta.
Jätteroligt att träffa alla.

Härligt julfin lokal fick vi för oss själva då vi var många.
Vackert uppdukade bord, ljus och värme överallt.
Helt underbart!

Jag knäppte bilder i ett.
Se och njut!

Alla åt vi och mådde gott.
Det var ett sorl i hela rummet av alla glada samtal som pågick.
Det skålades och kramades.

Kändes bra att var på ett julbord så tidigt på dygnet.
15.30 var vi på plats och min mage var jättelycklig över maten som kom ner.Smakade av en hel del från det dignande bordet.
Försökte att äta lugnt.
Min magsäck är ju inte stor efter min fastevecka :)

När maten var klar var det så dags för kaffe och godisbordet.

Alla verkade trivas med tillvaron och jag såg ingen som var störande påverkad av alkohol och det kändes toppen.

Jag själv blev alldeles lagom mätt och när det så var dags att fara hemåt var jag först ut till bussen och startade upp, fick igång värme och lufttryck i bromsar.
Rullade så hemåt och glädjen var med oss i bussen hela vägen hem till depå.
Några gick av på stan för att fortsätta festa ute någonstans medans vi andra valde att åka hem.

Plockade ihop efter glöggbjudningen.Körde hem min rara gruppchef till sin familj utanför Kungsör för att sedan komma hemma till min glada Titti som visade sin lycka över att ha mig hemma tidigt.

Vilka timmar :)
Jag var så glad, mätt och tillfreds med tillvaron.
Hade under timmarna vi var iväg, kontakt med min käresta och han i sin tur var också på ett julbord med sitt jobb.
Han hade inte lika avslappnat då han hade jouren.Kunde bli utryckning när som helst och då var det bara för honom att släppa allt i samma sekund.
Det hade varit lugnt så han var mätt och belåten.

Saknade honom väldigt!
Hade varit ett sådant tillfälle nu att åka hem till honom och tillbringa ledig tid tillsammans.
Nu var det inte så utan jag anpassade mig efter rådande omständigheter och var hemma med Titti och mös.
Iklädd mjuka morgonrocken och tossorna min kära givit mig.
Tända ljus och tv:n på med lucia och Harry Potter :)
Vi samtalade i telefon en stund och det funkade bra det med.

Summerade dagen och konstaterade att den varit härlig.
En krydda i livet, fylld med glädje och kärlek.
Jag är så lycklig över att jag får ha mina underbara kollegor som vänner.
De är som en andra familj.
Fyllda med omsorg och tillit.
Känner mig utvald att få ha det bra :)

Låg i sängen och sms: ade med kärestan och åt godis som följt med från julbordet.
Trött, glad och nöjd i stunden.
Somnade tryggt med spinnande Titti tätt intill.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards