Alla inlägg den 1 november 2016

Av Sirpa - 1 november 2016 17:22

Tiden går så fort att jag knappt hinner med längre...

Vaknade av mobilväckningen 3.00 imorse.Hörde hur regnet skvalade ute.
Gick upp och tänkte på gårdagen och timmarna med lillan och bassarna här hos mig, medans min dotter var hos sin advokat.
Vi skjutsade dit henne först innan lillan och jag gick upp med hundarna hem till mitt.

Tappade upp ett varmt, mysigt skumbad åt lillan.
Tände vanlijdoftande ljus och fröken blev serverad hallon/björnbärsjuice i badet :)
Hon uppskattade verkligen myset hos mormor.
Nonnos spa.

Jag fixade middag åt oss medans hon småsjöng i badet och lekte med sina barbiedockor.
När maten var klar och fröken badad var det dags att hämta upp min dotter igen.

Vi åt middag tillsammans och pratade om att åka i veckan till min pappas grav.Likaså behöver vi båda byta till vinterdäck på bilarna våra.

Jättemysigt att ha familjen här några timmar.
Alla var vi jättetrötta när klockan närmade sig kväller.
Hejdåkramar och sedan åkte alla hem.
Jag såg till att ganska snart komma isäng då jag skulle upp så tidigt.

Tisdagen bjöd på regn och blåst hela dagen.
Körde min första tur 4.30 från Västerås.

Min älskling hade fått en jobbig början på sin arbetsvecka på depån.
Tankningen hade inte fungerat så det blev skytteltrafik till macken för tankning.

Under min första Arlandavända var det kaotiskt på E4:an mot Stockholm.
Rånare på flykt från Rosersberg hade kastat en massa fotanglar på vägen så bilar fick punktering och vägen stängdes av helt under lång tid.
Köer från alla håll och kanter som även påverkade våran trafik då det inte gick att komma fram.
Bilisterna valde andra vägar och det skapade köer där vi kör.

Jag blev lite försenad till min rast.
Hade som tur så lång rast att det inte påverkade laglig rast.

Hemsk blåst hela dagen med kastvindar som tagit tag i bussen rejält.

Mitt i detta har jag fajtats med min hosta...den har återkommit om och om igen och nu när det börjar bli kväller så har jag ont i luftvägarna och knappt någon röst kvar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards