Alla inlägg den 19 november 2016

Av Sirpa - 19 november 2016 07:25

Hade igår en så underbar dag/kväll då jag fick njuta av närheten till min älskade.

Vi var tillsammans i 10 timmar och dessa timmar lämnade en varm och fluffig bomullstuss i min själ och mitt hjärta.

Vad jag älskar denna man.
Som har ett hjärta av guld, en sann och ärlig livsinsikt.
Det han säger det menar han och just detta ger mig en trygghet som känns som en färdbiljett in i en framtid med honom, i en gemenskap som bär oss.

Det finns ingenting hos honom som jag inte är beredd att leva med.
Allt vill jag ha in i mitt liv och allt jag har vill jag dela med honom.
Min stora kärlek.

Vi pratade i massor, alla de timmar vi hade tillsammans.
Avhandlade så många områden, bådas livshistoria men också tankar, planer och funderingar om vår gemensamma vandring.

Så mycket stämmer oss emellan.
Framtiden ligger där och bara väntar.
Det är så mycket vi vill, uppleva drömmar, njuta av varandra och det vi tillför livet med vårt sätt att tänka.
Med framåtanda och tillförsikt.

Den tid som nu är tar vi det väldigt lugnt.
Lägger pusselbitar tillrätta.Känner in den stora förändring som sker.
En liten bit i taget, sakta men säkert.
Ingen av oss vill stressa in i någonting.
Självklart är jag stundtals otålig, som väntat så länge på den dag så det kan bli vi.

Vårt liv hittills tillsammans har varit en stundtals, fruktansvärt påfrestande, energikrävande och mentalt tung färd.
Bådas vår kamp är utan tvekan en sann kärleksförklaring och ett bejakande av den verklighet vi kommer att välja leva i.
Band klippt, nya knyts och livstilen förändras vartefter.

Jag beundrar honom så oerhört för den han är, med allt han tillför sina nära och kära.
Han finns där han behövs och den delen har tagit mångder av tid från en samvaro oss emellan.
Han tas förgiven av så många.Skall bara finnas, då han är en givare.

Hans liv har inte varit någon dans på rosor.
Ändå är han den fina människa som jag älskar så högt idag :)

Den bestämdhet han bär, orädd i valet att stå för sina egens åsikter.
Det väcker en beundran och respekt hos mig.
Han säger det som känns rätt och gör det han måste för att göra, för att få tingen rätt.

Denna man sätter sig ingen på!
Ingen!
Orättvisor och översitteri är det han ogillar skarpt och det låter han också belysa stundtals.
Han backar inte.

Han står för sin sak och räds inte att ta strid för detta.

Min älskade, min bästa vän, bollplank och medvandrare på livets stig.

Dagen är nära nu :)
Så nära!


Jag älskar dig!
Mitt hjärta har valt dig för länge sedan.

Att våra vägar korsades har jag förstått meningen med, alltefter månaderna gått, som börjar bli till år.

Vår färd har varit tung stundtals.
Jag har varit på väg att ge upp.
Men sedan har jag rest mig igen, än mer övertygad om att detta är rätt.

Lyssna på hjärtat och följ dess väg.
Enda vägen som blir rätt.

Du älskade man, som får mig att må så bra.Du tillför mitt liv det som saknats.
Du låter mig vara den individ jag är, utan att på minsta vis ha viljan att mig förändra.
Du lyfter kvinnan, människan, personligheten i mig, får mig att blomma, får mig att växa.
Dig har jag sökt i många år, trott mig hittat men insett att det inte var du.
Nu finns du vid min sida, vårt liv ligger där och väntar.

Hos dig vill jag stanna!

Den glädje och njutning vi ger varann vill ingen av oss längre vara utan.

Banden knyts, sakta, med eftertanke och nogrannhet.
Vi är två mogna, vuxna och livserfarna människor, med ärr och skavanker, som funnit varandra :)
Tiden som följer är dyrbar.
Den kraft vi får av varandra, med varandra, ger oss styrkan att bära allt runt ikring oss.
Båda har vi bördor att bära i våra liv.
Med gemensam energi fortsätter vi att finnas för dem som som behöver oss.

Utan krångel och konstigheter, intriger och obehag.
Båda vet vi hurdant liv vi vill leva och i detta livet är vi ett, du och jag.
Vi väljer att leva i en öppenhet med varann.

Vi har båda fått utstå mycket åsikter och påhopp, elakt förtal, intriger och dolkstötar i ryggen.
Människor har uttryckt sitt tyckande.
Det får de göra, inte vårt problem.
De får bära sitt!
Vi vet vad vi vill och vi fullföjer, oavsett vissa människors illvilja.

Kärleken och passionen är stark.
Den vill jag leva i, med dig min älskade underbara man.

Idag, imorgon och resten av de dagar vi får av livet :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards