Alla inlägg den 16 november 2016

Av Sirpa - 16 november 2016 02:24

Jag beställde lite nya sexiga plagg häromveckan och det var lite annorlunda denna gång.

Jag valde att beställa en storlek större då jag lagt på mig några kilo sedan jag måst sluta med löpträningen i samband med att hostan inte gav sig.
Det var för jobbigt med andningen och hostan var hemsk efter varje pass.

Jag förstår ju att det var syresättningen som inte fungerade i min kropp, just för att jag hostade så ofta och mycket.

Har också tröstätit en del sedan jag blev hemma, snart två veckor, på torsdag närmare bestämt.

Tittar på min kropp i spegeln och tänker till...
Visst är det härligt med en slimmad löparkropp med varje gram på rätt ställe.Jättesnyggt
Men är jag villig att lägga ut på att sträva efter något sådant i det liv jag nu har?..
Mja...tveksamt.

Självklart vill jag inte lägga på mig mängder med kilon som jag måst släpa på i onödan, det är inte intressant.
Men några gör inte mig ett dugg längre.

Jag ser att min kropp har kurvor nu.
Jag är kvinnlig och kläderna sitter snyggt.
Vill ha en underhållsträning och må bra med min kropp.
Träning ger bra ork att leva, en glädje och harmoni inombords.
Gör kroppen fastare och rörligare.

Så detta med att gå upp en storlek känns helt ok.
Jag har ingen strävan längre efter att se ut som jag gjorde när jag var 20 år.
Det är passerat.

Jag har 2 år kvar till jag fyller 60.

Utan träning är jag inte levande, den saken är klar.
Jag mår dåligt nu av att inte träna.
Längtar efter att ge mig ut på promenader som vartefter utökas till powerwalk och sedan jogg och löpträning.
Marathontiden är över.
Min kropp håller inte längre för sådan träning.

Imorgon skall jag ge mig ut och gå en sväng.I ett tempo som funkar för mig nu.
Kroppen har tagit stryk av hostan och även den stress jag utsatt den för under en längre tid.
Träningen måste in men ambitionsnivån har jag redan sänkt.

Det måste inte vara 15 km ett pass :)
Kan räcka med 7-8 eller så

Hursomhelst så gillar jag mina kilon som satt sig på rätta ställena.
Lite för mycket över magen just nu men det kommer jag korrigera.
Jag vill se ut som en kurvig kvinna och njuta av det.

Jag vill självklart vara attraktiv för min älskade.Det är viktigt för mig.

Säkert tjuter kvinnokämpar över mitt utryck när jag resonerar så, men det är min ensak.
Trivs jag i min kropp och min älskling gillar den så är ju ekvationen perfekt.
Eller hur?
Det är ju ändå vi två som har användning för mina kurvor, med de snygga, sexiga plagg jag skaffat och kommer att skaffa mera utav.

Älskar mina underbara nylonstrumpor som jag känner, även kräver lite kurvor.
Snygga, långa och tränade ben gör hela paketet till något jag kan trivas i och må bra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards