Alla inlägg den 2 november 2016

Av Sirpa - 2 november 2016 18:18

Det är lite för mycket nu som händer i min kropp för att jag ska vara trygg...

Kom hem helt slut från jobbet idag.
Det tjuter i mitt huvud, hjärtat dunkar på jättehårt och mina blodkärl gör ont.
Skyhög vilopuls...

Tog ett varmbad då jag blev så kall på jobbet.
Dörren öppen och ut i skitvädret för att lasta bagage, hjälpa kunder och öppna/stänga luckor.
Var alldeles stelfrusen vid hemkomst...

Fixade mat och efter jag ätit så kom min fjärde mastodont hostattack idag.
Det slet i halsen och luftvägarna och när hostningarna började avta så var jag alldeles darrig.
Det smakade blod i munnen och stämbanden smärtade.

Hade hostat under körning tidigare så tårarna rann på mig.

Varför får jag inte provsvaren nångång?
Kommer jag att få lov att bli hemma från jobbet??
Jag orkar inte hålla på såhär länge till.

Mår inte bra....inte alls bra!

Av Sirpa - 2 november 2016 04:26

Bland det bästa jag vet i nuläget är att höra min älskades röst i telefonen.

Våra skratt och tokstunder fortsätter mitt i livets allvar.

Sakta men säkert rullar saker och ting åt rätt håll.
Jag hör ju till den lite otåliga sorten så det kryper stundtals i mig.
Vill skynda på händelser som behöver tid att mogna och falla på rätt plats.

Har fullt upp med mitt eget liv mitt i allt så när kvällarna kommer så stupar jag isäng :)

Hämtade hem mina vinterdäck igår i det ymniga snöfallet som rådde.
Efter det fick dagen bli till ände.
Duschade och kom till ro.

Pratade med min käresta en sista gång för denna dag och lade mig att sova med hans älskade röst i mina öron.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards