Alla inlägg den 4 november 2016

Av Sirpa - 4 november 2016 19:38

Förmiddagen gick i lugnets tecken.
Jag hade svårt att äta nåt då illamåendet hade ett stadigt grepp om mig.
Det är hostmedicinens biverkning.
Så skönt att inte hosta.

Låg på soffan och dåsade med tv:n på.Diskade under stor möda då illamåendet gjorde mig darrig och svettig.
Ville få undan det ändå.
Duschade för att bli piggare.

Låg sedan och sov på soffan när min mobil ringde.
Svarade yrvaken och slöddrig...
Det var yngsta dottern som lät meddela att hon och lillan samt bassehundarna var på väg hem till mig.

De skulle komma och ta hand om mig.
Jag var så dåsig att jag hann somna om innan de kom.

Fick ett vackert kort av lillan som hon själv gjort.
Så fin!
Blev jätteglad över kortet.
Vilket jobb hon haft med det

Så himla fin med Krya på dig hälsning.
Sedan hade hon målat åt mig också.
Köpt blommor så vackra.

Det värmde mormorshjärtat så enormt mycket!
Lilla älsklingen :)

Jag fick lov att lägga mig igen, mådde så illa.
Dottern hade varit så gullig att hon köpt tabletter mot illamående.
Tog en direkt.

Snart började illamåendet släppa taget.
Dottern lagade till hamburgare och lillan dukade i rummet.
Det blev mat straxt och jag kunde äta efter ett tag.Lite i taget fick jag i mig och det kändes bra.
Darrningen släppte ur kroppen.

Lillan tog ett bad och efter henne min dotter.Till levande ljus.
Mysiga, fluffiga badlakan att gosa i efter badet.

Så skönt att ha dem hos mig några timmar.
När de åkt låg jag bara i soffan.
Jättetrött!
Så härligt med överraskningsbesök.

Av Sirpa - 4 november 2016 12:30

Vaknade i min sköna säng imorse och reste mig upp för att göra mig iordning för jobbet.

Gick ut i köket, alldeles yr och konstig.
Vimsade omkring och skulle fixa kaffe till min jobbthermos.
Började må illa hastigt och det var som att hjärnan hann ikapp då.

Såg på klockan i köket...den var straxt innan 4 och jag skulle ju ingenstans.
Sjukskrev mig ju igår när jag mådde så fruktansvärt dåligt.

Kände att jag hade en rungande huvudvärk.
Som om jag vore bakis...

Mindes att jag reagerat på samma vid när jag fick den hostmedicinen då jag hade influensan för snart ett år sedan.

Illamånde och aptitlöshet.
Väldig trötthet och mycket sömn

Släckte ner igen och gick isäng.
Somnade om efter en stund.
Hittade ett läge där jag kunde ligga utan att kräkas..

Av Sirpa - 4 november 2016 08:13

Igår Torsdag hade jag en helvetesdag med min hosta.

Sista vändan till och från Arlanda satt jag och hostade i stort sett hela tiden.
Var fullständigt slut när jag kom till depån.
Gråtfärdig av smärtan i luftrören och hostan som slet mig i bitar.

Kommer in på depån med tårarna i ögonen och möter där min älskade bästis Veronica.
Hon ser genast att något är helt galet med mig, då jag var alldeles förvirrad och slut.

Vi gick ut till hennes buss och där rasade hela världen för mig.
Jag var helt förtvivlad över allt som sker runtikring mig och att jag inte orkar mera då jag går sönder av hostan!!
Mina krafter började helt ta slut.
Fullständigt!

Hostade och grät, pratade och hostade om vartannat.

Smakade blod i munnen.
Det lugnade ner sig en kort stund för att sedan börja igen när jag gick ut i kylan.
Hade då ringt och sjukskrivit mig.
Klarar inte jobba sådan som jag var.

Veronica tyckte att vi åker in till sjukhuset...jag måste få hjälp.
Fick inte åka hem i det tillståndet.

Jag tvekade länge..ville inte vara till besvär för någon.
Skulle ringa min läkare under Fredagen.
Veronica gav sig inte, så vi åkte till sjukhuset.

Hostade i bilen så jag höll på att tuppa av.Var yr...fick inte luft mellan hostningarna.

Möttes upp utanför Journottagningen och kom in ganska snabbt.
Undersökning, frågor i mängd.

Bra läkare.
Berättade att min hosta var under utredning och han lyssnade på lungor och snabbsänka togs.
Allt helt normalt.
Förutom att jag hostade och var igenomsvettig, helt slut.

Han konstaterade att det kom från min mage.
Jag hade ju ganska ofta halsbränna av min stressmage/skiftmage och nu hade det frätt sönder min strupe och halsen såpass att jag hostade därför.

Han såg att det var alldeles trasigt när han tittade.

Fick utskrivet stark hostmedicin och magmedicin.

Jag blev förvånad och han berättade att detta var många gånger orsaken till en ihållande hosta.

Mitt stessiga liv under senaste året hade helt enkelt pajat min mage och ställt till med detta.

Så jag tackade för hjälpen och kramade om min envisa underbara bästis och åkte hostande till Hälla Maxis apotek och hämtade ut medicinen.
Snabbt hem och in med hostmedicin så jag fick slappna av.
Det krampade i halsen...

Så skönt när det släppte efter ett tag och hostan/krampen avtog.

Bytte om och bara var....

Vilken vända

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards