Alla inlägg den 21 november 2016

Av Sirpa - 21 november 2016 19:57

Tidigt isäng.
Denna dag har varit ett energiutflöde fast jag känner själv att allt har varit givande.
Min ork är ju inte vad den borde på långa vägar, det märks efter denna dag.

Vaknade redan innan 6 imorse.Hade sovit gott på natten.Faktiskt drömlöst och det var skönt att slippa dem.

Tog mig en kopp kaffe med lite honung i en sked.Skulle varit en sockerbit men det har jag inga hemma.

Bloggade innan jag gick upp.
Färgade håret.Duschade och skrev sedan lista på vad jag behöver handla till den 13 dagars diet som jag påbörjade idag.

Vilade en liten stund innan jag klädde på mig.Tog bilen till jobbet.
Försiktig färd.Kände mig lite yr när jag gick in på depån.
Tror att jag spände mig vid bilturen, den korta sträckan.

Pratade lite med några kollegor innan jag sedan satte mig i samtal med min chef.
Ett givande samtal hade vi och det kändes bra att få ventilera lite.
Vi får se vad som sker med strukturen som vi saknar och stressen många känner av, framöver.
Berättade att jag har annat på gång och det tvekar jag inte att ge mig in på om ingen förändring sker inom några månader.

Livet är alldeles för kort för att ödslas bort på dåligt mående.
Det finns andra arbetsplatser för både mig och min älskade.

Åkte vidare till Maxi Hälla.
Handlade de varor som behövs till min 13 dagars diet.
Var jättetrött sedan så jag fick lov att vila en stund i bilen, innan jag körde hem.
Kom hem helt darrig av ansträngning.

Lade mig i soffan en stund innan jag plockade ur kassarna.
Kokade ägg och värmde på färsk spenat.Åt 2 ägg och spenaten till lunch.
Sedan blev det soffläge tills min dotter kom med lilltjejen och hundarna.
Hade dem hos mig medans dottern var till sjukvården.

Vi plockade fram ljusstakar lillan och jag innan hon tog ett skumbad.
Hade plockat fram lite badleksaker åt henne, badankor och my little pony.
Hon satt och småsjöng i badet medans jag pratade med min älskade på messenger.

Dottern kom åter från sitt.
Vi pratade en stund innan de sedan åkte hem hela gänget.
Stekte på nötkött och åt med salladsblad.
Jag var sååå trött!

Bestämde mig för att det fick bli en tidig kväll.
Älsklingen skulle jobba kväll som han brukar.
Saknar honom väldigt.

Det här är inte kul kan jag säga....att inte ha ork till mer än några få saker varje dag.Jag är van att ha full rulle och ändå krafter kvar.

Min älskade son ringde och hörde hur det var med mor sin :)
Gulligt!
På dagen ringde även äldsta dottern och vi pratade lite.
Rart!
Jag har fina ungar och jag är så stolt över dem alla tre.

Nu ska jag sova fast klockan är jättelite....det struntar jag i.
Min dag är slut och jag med.

Av Sirpa - 21 november 2016 08:44

Då var det dags igen att färga utväxten som är grått, så grått :)
Grå är en vacker färg men jag är inte villig att låta det växa fram ännu.
När allt har samma vackra gråa nyans, då kommer jag att låta det växa ut.

Har hållit på med detta själv i så många år att det hör till mina bestyr i vardagen.
Håret växer så olika, beroende på årstid och hur jag mår.
Nu har det växt väldigt snabbt denna gång.

Varje gång jag ser mig i spegeln så blir jag störd av den ljusa randen mitt på huvudet.

Själva förgningen är väldigt enkel då jag bara lägger i botten.
Fördelar noggrant och sedan får hårtopparna behandling med ett serum som gör gott för håret.

Väntar 30-35 minuter och sköljer sedan ur och avslutar med en balsam som även stärker färgen så den blir kvar i strået.

Skönt att ha det gjort för sedan dröjer det 4-5 veckor innan nästa gång.

Ett irritationsmoment mindre, när jag i övrigt inte känner mig fräsch.

Nu skall det få självtorka.
Blir lättare att borsta ur tack vare de vårdande ämnen som finns i medlen.
Fönar ytterst sällan mitt hår då det sliter så väldigt.
Kanske en gång i kvartalet, inte mera.
Om jag har bråttom någonstans.

Steg ett är taget till ett bättre självbefinnande.

Av Sirpa - 21 november 2016 07:13

Börjar få så nog av att vara kraftlös, med ylande i öronen och yrsligt huvud, så jag bestämde mig igår för att inleda en strikt diet som kommer att få min kropp i balans igen.

Har lagt på mig extrakilon som känns jättejobbiga att bära på.
Klart det blivit så när jag inte kunnat träna på evigheter pga hostan.

Kör igång idag Måndag.
Kilon skall bort, blodtrycket ner, magen i ordning och välmåendet åter och det på 13 dagar.

Har funderat på detta ett tag och känner nu att jag inte kan låta bli att testa om det hjälper.
Bara att ta bort extra kilon måste ju gynna kroppen.

Följer en strikt meny och får inte tillföra någonting utöver den.
Kommer äta kokt ägg, skinkskivor, naturell yoghurt, sallad, helkött som tex lövbiff, rostbiff.
Broccoli, morot, tomat och lite frukt.
På morgonen en kopp kaffe.

Ska trappa ner min kaffekonsumtion också på detta vis.
Mycket vatten kommer jag att dricka och det får då bli mineralvatten.

Om detta lyckas, vilket jag ger mig den på att det kommer göra så blir jag av med minst 5 kg på dessa 13 dagar.
Behöver detta då jag känner mig som en seg, oformlig massa bara då jag går hemma och mår skurk.

Lägger ut menyn som jag hittade på nätet.Detta är ju en sedan länge beprövad metod som är framtagen av läkare i Danmark.
Användes förut iallafall ofta på idrottsmän som skulle snabbt i form och bort med extrakilon.
Mycket protein i kosten.

Ska försöka också att komma igång och röra på mig igen.
Ut på promenader och därifrån sedan öka på, sakta och försiktigt.
Lyckas detta så borde det inte dröja länge innan jag är arbetsför igen, av med yrseln och orken åter.

Idag skall jag iväg och ta ett litet samtal med min chef om hur jag mår och vad jag tänker med framtiden.
Det skall bli intressant.

Sedan iväg och handla det som behövs till 13 dagars.

Av Sirpa - 21 november 2016 06:55

Det blev inte många knop gjorda hos mig under Söndagen.
Vila för hela slanten.

Lyckades ta ut mig fullständigt under Lördagen då jag följde med dotter och barnbarn till Erikslund Shopping.

Köpte mig en ny mobilväska då den förra började gå i bitar

Vi åt lunch på Ikea tillsammans med min dotters pappa och hans fru.

Redan där var jag jättetrött och yr i huvudet av alla stressade människor omkring.
Genomsvettig.

Köpte hårfärg på Citygross och satt sedan i bilen när dottern var in i några butiker till.
Hem sedan, kaffe och vila en stund innan de åkte hem.
Dottern var också trött men hon hade varit tvungen att inhandla det hon kommit till stan för.

Jag vilade resten av dagen och kvällen.
Kände att blodtrycket var uppe.

Söndagen likaså.

Hade ett jobbigt samtal med min mor som fick mig att känna mig än mer misslyckad som människa en stund.
Jag fixar bara inte att umgås med varken henne eller min syster just nu, när jag själv inte ens har energi till något.

Jag vill heller inte ha någon medömkan för att jag mår dåligt för det är ändå inte menat.
Vill bara få vara ifred.
Jag har inget att ge till dem nu.
Orkar inte.

Skrev med min bästis om detta och likaså med min älskade.
Människor som vetkligen bryr sig om mig som individ.
Ingen kräver något tillbaka, utan jag får vara den jag är, med fel och brister.
Hos dem är jag respekterad som den jag är.
Precis som hos mina barn och barnbarn.

Pratade med äldsta dottern i telefon också om detta.

Fick frågan från min mor, varför jag inte kan vara som mina syskon.
Gav då svaret att jag är en egen individ och följer min egen väg, inte den hon tycker och bestämmer att jag borde.

Jag vägrar stängas in i en fålla där jag skall följa hennes vilja.
Jag förstår heller inte problemet.

Intresset att vara väninna åt min egen mor finns inte.
Jag känner mig inte manad till att tillsammans med henne, sitta och prata illa om mina egna barn och andra människor.
Det intresserar mig inte.
Så där är väl problemet med mig.

Jag tillät henne komma in i mitt liv för några veckor sedan och berättade mera om hur jag mår och har det.
Det borde jag inte gjort, för genast åkte jag på en omgång skäll.

Nu räcker det för min del.

Jag har låtit veta att jag visst kan ringa, umgås då och då, men något inträde in i mitt liv igen finns inte.
Då får hon väl ha mig som sitt hatobjekt och ge det övriga till mina syskon och syskonbarn.

Jag har ändå så litet värde så det lär knappast bli något problem.

Lägger detta till historien.
Bara för att man är släkt så måste man inte umgås.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards