Direktlänk till inlägg 7 januari 2018

Kämpar med städning

Av Sirpa - 7 januari 2018 12:32

Nu är det Söndag förmiddag och jag sitter i mitt soffhörn och pustar ut.
Det tjuter i huvudet på mig av ansträngning.

Håret är blött och rufsigt efter en välbehövlig dusch.
Måste straxt borsta ut det, annars blir det bara ett trollrufs.

Sambon har kört hem vovve till sin matte och jag har jobbat i timmar med att dammsuga överallt, jättenoga.
Med svetten rinnande på hela kroppen.
Tog rum för rum sedan och våttorkade alla golven. Jättenoga. Flera gånger.
Kissfläckar överallt.

Satte mig och vilade korta stunder för att sedan fortsätta.
Jag ville ha rent innan det var tal om att ta det lugnt.

Sängkläderna åkte i tvätten då det var vit päls överallt.
Dammsög sängen.

Trasmattorna jag haft på golven under vovves vistelse, får jag tvätta vid senare tillfälle.
När min ork behagar återvända.

Det var päls överallt.
I soffan, på bord, bänkar, fönsterbrädor och under alla möbler.
Tufft jobb att få rent.

Ville studerade mig bekymrat när jag jobbade på. Ville har full koll på mitt mående.

När allt började bli klart gick jag i duschen.
Även badrummet blev rengjort.
Päls och kissfläckar därinne med.

Känns skönt nu när det mesta är klart.
Jag bara sitter och njuter av doften från det rengjorda och känslan av rent när jag går barfota.

Mina egna långa, mörka hårstrån fanns också överallt så det var inte bara vovves och Villes pälsstrån.
Ville fäller inte mycket.

Fixade fint på köksbordet med glasbitar, hjärtan och värmeljus.
Älskar att dekorera med stenar och glas.
Skönt att avsluta städningen med något roligt.

Nu är mina krafter slut för denna dag.
Straxt behöver jag lite lunch i mig.
Funderar på sillsmörgås.
Har ju både kokt ägg och potatis till det om jag vill.
Knäckemacka med Skagensill.

När sambon kommer hem får han någonting annat att äta.
Det finns en del rester i kylen som går att trolla till något gott.

Försöker nu under Januari att spara pengar på att göra av med mat vi har hemma.

Resten av dagen blir i vila.
Det är så jag nästan skrattar åt mig själv, då jag igår hade planer på att jobba på Måndag.
Jo tjena!
Med vilka krafter då...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards