Alla inlägg den 3 oktober 2022

Av Sirpa - 3 oktober 2022 13:26

Inatt vid 12 slaget gick jag upp för att åka till jobbet.
Kändes jättekonstigt att sova i sin egen säng, kämpa med att försöka få ihop några timmar vila och sömn innan det var dags att gå upp, mitt i natten.

Jag hade en körning som skulle starta från depån i Hallstahammar vid 2 tiden.
Färden gick till Tärnsjö ca 1 1/2 timme bort.
Skulle där hämta gäster och köra till Arlanda.

Jag var seg som en klutt tuggummi när det var dags att gå upp
Hade sovit ett par timmar och låg därefter och försökte sova mera.
Lyckades somna vid 22.30 tiden.
Så den sömn jag hann få blev för kort och resulterade bara i att jag var trött och trög.

Kom igång efter en kopp kaffe.
Klädde mig och sminka bleka nyllet.
Åkte hemifrån vid 00.40 och insåg rätt snart att det skulle bli en tuff körning.
Dimman låg tät överallt.

Rullade ut med bussen och for mot Tärnsjö. Dimman tog över mer och mer.
Anlände vid 3.20 till Tärnsjö Skola.
Straxt började gästerna komma.
3.40 kunde vi så rulla mot Östervåla och ta upp en sista gäst.
Sedan vidare mot Uppsala och Arlanda i en grymt tät dimma.

Det här var ju vägar jag tidigare inte kört så det var en utmaning.
Fick ta hjälp av gps för att se vartåt vägen svängde i den täta dimman.

Pjuh!!!

En riktig prövning även för mig som är en van förare.

Anlände välbehållna till Arlanda och släppte av vid terminal 4.
Vinkade hejdå, gick igenom bussen och åkte sedan hemåt.
Dimmigt ännu men nu körde jag väg som jag kände till så det blev lättare.

Insåg utanför Västerås att jag inte tar mig till depån utan stopp på 45 minuter i Färdskrivaren.
Stannade och tog rasten innan fortsatt resa.
Ca 20 minuter från Hallstahammar.

Väl framme behövde jag bara tanka bussen så fint hade gästerna lämnat efter sig.
Ingen använde toan.

Tog istället hand om bussen jag hade natten innan som jag inte hann få klar innan ramtid var slut.
Tankade, tömde toan, fyllde sanervätska.
Invändiga hade jag redan tagit.

Skönt få allt gjort!

Satt sedan en stund och pratade med kollegorna innan det var dags att åka hem till Prästgården och sova nån timme.

Var riktigt medtagen efter sömnbrist, helkoncentration i dimman och busstädning.

Konstig tid på dygnet att jobba.

Av Sirpa - 3 oktober 2022 03:28

2.30 stod vi framkörda för att lasta två bussar och ett släp med 104 resenärer som skulle till Arlanda.

Trötta somnade alla i min buss alldeles kort efter jag rullat igång.
Släckte ner i bussen och hängde på kollegan som fick bestämma hastigheten då han hade släpet och inte kunde köra så fort.

Riktigt dimmigt och kämpigt längs med Klarälven.

Tar på krafterna rejält med mörker, dimma och dessutom duggregn som lade sig likt mjölk på framrutan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards