Alla inlägg den 25 oktober 2022

Av Sirpa - 25 oktober 2022 19:18

Ända sen imorse har jag hasat fram som en trött zombie igenom hela dagen.

Vilat vid flertal tillfällen och till och med sovit vid tre av dessa.
Ändå är jag trött!
Känner mig sliten liksom.

Säkert är det den här influensavändan som tagit ner mig fullständigt och nu när jag kommit över det värsta och vill börja leva igen, så orkar jag inte.

Hade ont i magen flera timmar och mådde illa ända tills jag såg till att få i mig varm mat vid 14 tiden.
Trodde att min kropp skulle stå sig längre med grötfrukosten men så var det tydligen inte.

Så dagen har inte varit någon höjdare direkt.
Ligger just nu på min spikmatta i sängen och skulle lätt kunna somna på den men det är för tidigt.
Klockan är ju bara straxt efter 19.

Vi har ett problem härhemma som vi just nu löser.
Frysen har jäklats i flera veckor och igår tömde vi den och packade in allt noga så det inte skulle tina direkt.

Stängde av frysen och drog ut den på golvet i köket.
Sen har den stått och frostat ur sig manuellt.
Den har automatisk avfrostning men den ville ju inte fungera utan den frosta ur sig in i frysen.
Isbildning på botten som följd som tryckte mot dörren och vatten rann ut på golvet.

Blev rekommenderade att frosta ur manuellt först av Elon där vår hyresvärd köpt frysen och kylen.

Så där står vi nu.
Frysen mitt på golvet. Vatten som rinner ur den hela tiden.
Verkar vara rakt igenom ispropp i den.
Så det är mycket passning och torkning hela tiden
Vattnet iskallt som rinner ut så det är is kvar ännu ett tag.

Alltid nåt som jäklas.
Är det inte översvämning i källaren så är det nåt annat.
Suck!!
Orkar inte sånt skit just nu.
Jag vill vila

Av Sirpa - 25 oktober 2022 09:52

Idag Tisdag får bli den sista dagen jag är sjukskriven.
Har ju semester den här veckan men jag har ju varit såpass risig att jag inte kunnat göra det jag tänkt mig under semestern.

Så måndag och tisdag fick bli sjukdagar också.

Fick fatt i hostmedicin som hjälpte mig att sova på natten och det tog jag lördag och söndag kväll innan läggdags.
Cocillana som jag vet hjälper mig, har fått sånt utskrivet förut när jag hade influensa två år i rad och hostade i veckor.

Nu natten som var kunde jag sova skapligt utan Cocillanan.
Vaknade några gånger av hosta men det var inget mot vad det var tidigare.

Idag, tisdag är jag jättetrött!
Går bara och mår skrutt när jag inte orkar göra något.

De tre senaste mornarna när jag vaknat har det varit rena rama översvämningen av klägg som kommit upp ur luftvägarna. Hostat och snytit i säkert en timmes tid innan jag kunnat företa mig något annat.
Himmel såna mängder det samlats!
Tacka sjutton för att jag hostat och kroppen kämpat som en tok mot skiten som attackerat.

Just nu ligger jag och vilar.
Har duschat och hängt en maskin tvätt.
Planerar att imorgon Onsdag sticka iväg någonstans med min lilla husbil och faktiskt ha semester som det var tänkt.

Först en återhämtningsdag idag.

Det mesta är klart med husbilen då den stått oanvänd sen vi var iväg senast med den i somras.
Har den avställd.

Ska inte åka långt utan bara så jag får känna på att vara iväg ensam med den.
Vädret verkar ju bli sådär fast inge kallt så det funkar ju.

Jättesugen på Rättvik men det är för långt bort och kostar en massa diesel.
Det har jag inte råd med.

Vi får se vart det blir.
Nu ska jag sova en stund.
Trött som en gammal orm.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards