Alla inlägg den 19 oktober 2022

Av Sirpa - 19 oktober 2022 03:20

Hostade mig igenom hela långa vidriga dagen igår.
Hade inte sovit många blund under natten heller så det blev en stillsam dag vad gäller sysslor hemma.
Jag bara orkade inte!!

Somnade sedan vid 21 tiden och har faktiskt sovit flera timmar i ren utmattning.
Huvudet, halsen, svalget, stämbanden och nu även näsan och bihålorna gör så förbannat ont
Fast jag tar Alvedon och hostmedicin.

Hostan tar all min ork!!!

Det piper och knastrar när jag andas då allt är svullet och sönderhostat.
Smakar ständigt blod i munnen.

Ligger nu i sängen med en stor kopp hett te med färsk Ingefära och honung i.
Det känns så skönt med värmen och Ingefäran biter längs färd ner.
Lindrar en kort stund iallafall

Huvudvärken vet jag inte vad jag ska göra med.
Tog nyss Naproxen som jag brukar ta vid migrän. Får se om det går smärtan att lätta något.

Wille katt ligger och spinner och försöker hela sin mormor.
Nova tycker att jag är jätteläskig med hostan.
Hon kan komma och mysa med mig men så fort jag hostar så rusar hon iväg.
Så det blir inga långa stunder med henne nu inte.

Min kropp kämpar tappert mot det som nu attackerat luftvägarna och det känns att jag inte är någon ungdom längre.
Jag blir fruktansvärt trött.

Samtidigt frustrerad då mycket behöver göras härhemma och dessutom förlorar jag pengar på att gå hemma.
Idag Onsdag är Karensdag. Dvs inte ett öre i betalning.
Sedan är det väl max 80% för var dag.

Så måndag och Tisdag var lediga dagar.
Men nu skulle jag jobbat idag och resten av veckan.

På Lördag har barnbarnet födelsedagskalas härhemma så jag får boa in mig i husbilen Fredag kväll och Lördagen.
Hennes kalas ska inte förstöras bara för att jag är sjuk. Aldrig!

Usch! Känner mig som en gnällig gammal kärring just nu och det är jag ju.

Ombokade ombesiktningen av dotterns bil till Torsdag så jag får en chans att komma på benen nåt.
Ska ju bara dit och visa upp spindelled som är bytt.
Får ta på mig munskydd och hålla noga avstånd från mina medmänniskor.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards