Alla inlägg den 14 oktober 2022

Av Sirpa - 14 oktober 2022 18:37

Efter långpromenaden på förmiddagen idag så gjorde jag valet att bara softa.
Dagen innan var det ju en rätt tuff och lång arbetsdag.

Lång varm dusch.
Riktig näringsrik brunch.
Låg sedan och vilade under vsk filten som alltid är med på mina resor :)
Kände mig frusen och på gränsen till förkyld.
Förstod självklart att jag bara var trött efter migränen på morgonen och långpromenaden.

Har med mig en bok som jag nyss börjat läsa och inte riktigt kommit in i ännu.
Det funkar inte att komma in i handlingen om jag är trött så den blev lagd åt sidan.
Såg på tv för omväxling skull.
Mycket handlade om den nya regeringsbilden som jag tycker känns jättebra.

Vårt land måste dra i handbromsen rejält för den utveckling som rasar fram i ett hutlöst tempo.
Snart finns ingen trygghet kvar om inget görs i tid.
De fyra partierna har ett tufft jobb att axla.
Väldigt intressant att höra Ulf tala.

Tidöavtalet.

Somnade till en timme iallafall.
Det är tyst och behagligt på hotellet jag bor på nu till Söndag.

Åt middag och stängde 8 timmars matfönstret vid 17 tiden
Så nu gäller fasta i 16 timmar så jag hittar balansen jag tappade kort.

Straxt väntar en god natts sömn.

Längtar till mina två kommande semesterveckor.
Sista veckan i Oktober och den första veckan i November.
Helt ledig från körningar.

Får se om det blir en tur med husbilen.
Ensam någonstans till lugn och tystnad.

Av Sirpa - 14 oktober 2022 14:21

Fick inte med stegen från träningsappen :) Kommer här istället.

För visst är det så nuförtiden att det som inte läggs upp på nätet har inte hänt :)

Av Sirpa - 14 oktober 2022 14:18

Efter morgonens kamp med att mota bort migränattack som satte in under tidiga morgontimmar så bytte jag om till träningkläder och sköna skor.

Jätteskönt att komma ut i friska höstluften. Det sista av huvudvärken gav då vika och jag kunde slappna av.

Visste inte riktigt vart jag skulle styra stegen då det inte direkt finns något sevärt här.
En fin sjö finns tydligen men jag kände inte för att vandra iväg så långt just idag, kanske imorgon.

Gick och tittade till bussen som stod där bland alla parkerade norskregistrerade personbilar.
Plockade lite inne i bussen.
Låste noga och gick sedan bara dit näsan pekade.
Blev kilometer efter kilometer i benen.

Solen tittade fram lite försiktigt. Alldeles lagom kyligt och friskt i luften.
Vackra färger på höstsyren och löven i träden.

Väldigt kuperat i Asker.
Det är bra för jag kände i rumpmusklerna att det blev en hel del backar.
Styrde till sist stegen mot hotellet och en välbehövlig dusch.
Sedan frukost på rummet.

Av Sirpa - 14 oktober 2022 08:27

Snabba ryck i jobbet.

Efter ledig dag hemma var det dags att köra igång jobbet igen
Lämnade hemmet vid 9 tiden igår Torsdag.
Packning instuvad i bilen för resa i 4 dagar.

Gjorde iordning dubbeldäckaren för att åka till Norge.
Lämnade Hallstahammar 11.00 och for till Uppsala.
45 minuter i Färdskrivaren innan jag sedan körde fram till stället där jag skulle hämta gästerna

Stuvade, lastade och packade en bra stund innan alla var inne. Kom iväg en kvart försenade då det var lite rörigt. Fick lov att jaga på gästerna till beslut så vi kom iväg.
Två bilar packades också så det var grymt mycket packning och gäster.
Mer än dem hade räknat med från början.

Körde så första delen av resan till Karlstad, vilket tog nästan 4 timmar.
Hamnade i eftermiddagsrusningen i Örebro och längs vägen sedan.

1 timmes rast och mat för gästerna i Karlstad. Vid Voxnäs där det fanns lite olika matställen för dem att välja på.
For sedan vidare i regn och mörker in i Norge, under Oslo i tunnlar och till Asker en bit utanför Oslo
Grymt mycket trafik fast klockan började bli kväller

Framme 21.45 Tog ett bra tag att lasta ur. Jag jobbade så svetten lackade inne i bagageutrymmet på dubbeldäckaren och langade bagage.
Fick backa ut från området.
Lite kinkigt i mörkret med så stor buss och trångt.

Tog mig till hotellet jag skulle bo på.
Scandic Asker. Tacksam för det!
Scandic brukar alltid vara bra.
Checkade in, bar in mitt bagage och letade sedan efter parkeringen
Fick beskrivning men den var inte helt lätt och jag var jättetrött vid det laget.

Hittade rätt till sist och satte noga upp parkeringstillstånd i fönstret att jag är Scandicgäst och får stå där.
Personbilsparkering.

Stängde ner och hade sån tur att regnet lugnat ner sig medans jag gick den dryga kilometern till hotellet. Bara lit duggregn.

Baxade upp min packning till rummet och kunde äntligen ta av uniformen och i duschen. Då var klockan 23.30

Hade både ätit och druckit alldeles för lite denna dag så jag måste brygga på kaffe och få lite fast föda i magen.
Lite pastasallad och bröd. En bulle fick följa med ner
Mitt 16-8 fick stå åt sidan just nu.

Kunde ju inte dricka en massa vatten heller under körning då jg inte kunde gå på toa i körning.
Sådant slår hårt dagen efter!
Jag vaknade vid 5 tiden med rungande migrän.

Så nu idag kommer jag att äta under dagen och dricka så balansen återställs och kör med 16-8 från ikväll.
Måste få i mig energi.

Det här är just det jobbiga med att köra 16-8 med ett jobb som mitt. Skiftande tider och underliga sovtider.

Jag vill hitta en struktur då jag mår bra av periodisk fasta annars
Magen är snällare, mina kläder sitter bra igen och jag tycker själv att jag är piggare och orkar mera.

Nu är jag fri att göra vad jag vill i dagarna två här i Asker.
På söndag har jag sedan framför mig en lång hemfärd och det på eftermiddag, kväll och natt.
Så ledighet är tacksam innan

Fotona på bussen är från stoppet i Karlstad igår.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards