Alla inlägg den 31 oktober 2022

Av Sirpa - 31 oktober 2022 15:11

Vart tog den här månaden vägen ??

Tiden går så rasande fort att jag inte hinner med.

Vaknade jättetidigt imorse och mådde inte bra i själen.
Hostan höll sig lugn men det var någonting som gnagde i mig och jag kände mig dessutom stressad.

Tog mig en ordentlig funderare och insåg till sist att det som gnagde var stressen över att jag blivit sjuk till min semester och ledighet som jag sett fram emot ända sen det bestämdes att jag är ledig höstlovet då det är lugnare på jobbet.

Fick dessutom veckan innan som en bonusvecka för att hinna återhämta mig och ägna mig åt något privat också och inte bara jobba vecka ut och vecka in. Sommaren var ju grym jobbmässigt.
Hur mycket körningar som helst!

Jag tog ju dessutom beslutet då att första lediga veckan blir helt min egen.
Att jag åker med husbilen någonstans och bara mår gott med camping, långa promenader, gott att äta, vila, mycket läsning och bara vara utan passning av tider eller nåt som stressar.

Detta gick ju fullständigt åt pipsvängen när jag åkte på Influensan.

Skulle jobbat i tre dagar till innan semestern. Det gick inte! Hälsan var helt i botten och allt jag planerat visade sig gå en helt annan väg.

Jag kände mig bättre i Onsdags, friskskrev mig och åkte iväg för att få några dagar med husbilen iallafall.
Fast jag var helt genomtrött och ännu inte frisk på långa vägar.

Det gick ju bra ett knappt dygn och jag måste ge upp och åka hem. Riktigt bakslag i måendet.

Har nu vilat i mängd och parti i 3 dygn.
Känner mig bättre men har nu kommit till den förståelsen att åka nånstans med husbilen är bara att glömma för min del.
Jag gav upp den tanken helt imorse när jag låg i min säng med en klump i magen.

Tjejerna har ju inte varit till sitt älskade Öland på hela sommaren som bägge är vana vid sen flera år tillbaka.
Dem var iväg en minisemester med min äldsta dotter och barnbarnet, med min husbil medans jag jobbade och tog hand om djuren i somras.
Det är allt!
5 dagar tror jag det vart.

Så imorse vid frukosten när jag bakat scones och vi satt och mumsade och pratade så tog jag upp detta.
Att jag helt enkelt struntar i husbilen och blir hemma.
Men att jag ser gärna att tjejerna åker iväg någonstans, dit de vill och är helt lediga och bara hänger husbil någonstans medans jag är hemma och tar hand om djuren.
Vovve med förstås i husbilen.

Det är ju ändå höstlov och barnbarnet behöver komma hemifrån nånting.
Ingen mår bra av att bara gå hemma hela tiden. Även fast orken och hälsan är
kraftigt begränsad som det är för min dotter.
Husbilen är påställd och klar för resa.
Jag tankar den, handlar mat och sen har tjejerna bara att dra på Torsdag när barnbarnets stalldagar är över.

Jag blir hemma och donar med mitt och ser till att bli ordentligt frisk innan det är dags att köra igång och jobba igen.
Hinner också hälsa på gamla mamma i helgen då jag borde vara återställd.
Smittar inte längre iallafall.

Har inte hostat mycket idag.
Känner mig mest bara väldigt trött nu.
Så massor med sova kommer det att bli i veckan. Sova, läsa, sköta om höns, kaniner, fiskar och katter.

Imorgon ska jag in med min lilla personbil till däckverkstan.
Jag har pyspunka på ett bakdäck och då tänkte jag att det är lika bra att jag låter skifta till vinterdäcken.
Kör ju dubbfritt så det är helt ok.
Samt att punkan sen kan lagas tills det är dags för sommardäcken igen.

Så blir det gjort. Passar på att handla då också till tjejernas resa.

Har idag tömt ur mina grejer ur husbilen.
Kläder och sånt.
Tjejerna kan lasta i sitt och åka när helst de vill iväg.
Blir nog Onsdag kväll tidigast eller torsdag morgon.

När husbilen sen kommer hem ska jag tömma den och stänga ner allt över vintern. Ställa av den och parkera vid sidan av nånstans.

Jag får ta nya tag i vår och ge mig ut någonstans.

Så får det bli.

November imorgon.
Tiden rasar fram.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards