Direktlänk till inlägg 26 januari 2018

Hemma hos Lilly

Av Sirpa - 26 januari 2018 13:21

Tidigt imorse, redan straxt efter 3 vaknade jag och sambon.
Han skulle börja jobba 4.27 och jag hade som plan att åka med en buss till Surahammar 5.15

Jag skulle vara hos mitt barnbarn som var lite krasslig och även passa Lilly Basset som ännu inte är i form efter sin operation, där hennes högra öga togs bort.

Hängde med kärestan till jobbet där han hämtade ut sin buss.
Passade på att scanna mitt sjukintyg till depåchefen.
Läste av mitt förarkort, fast jag inget kört.
Bra få den uppdaterad ändå.

Kramade min kära hejdå och han åkte iväg mot Arlanda. Väntade in Surabussen. Satt hela vägen och pratade med min fd kollega på VL.
Kom till Sura 5.45 och dottern hämtade upp mig där.
Hem till dem i Ramnäs. Hon åkte sedan vidare på sina ärenden som måste göras idag.
Kröp ner i sängen och sov 1 1/2 timme till med Lilly och mitt barnbarn.

Jag var fruktansvärt trött. Yr i huvudet, så det var nödvändigt med sömn en stund till.
Upp vid 8 tiden.
Lilly behövde droppar i sitt kvarvarande öga.
Lillan och jag åt sedan frukost.
Gott och välbehövligt.

Gick sedan ut alla tre så Lilly fick kissa och gå lite. Ingen lång stund då vi alla tre var hängiga.
Blött och slaskigt ute och det regnade så det fick bli jacka på åt Lilly.

Kom sedan in och vilade en stund alla tre.
Lillan och jag målade i målarböcker.
Vi byggde med Duplo.
Sedan vila igen med läsning av Findus och Pettsonbok.
Somnade till en kort stund.

Skönt att kunna umgås med min lilla tjej.
Säkert jobbigt för henne när mormor inte riktigt orkar som hon är van vid.
Vi brukar ju vara ute i lekparker, gå och busa.
Inte idag, tyvärr. Hon själv är hängig och jag satt ur spel.

Lilly fick sina ögondroppar. Mat och ett grisöra att gnaga på.
Hon fungerar hur bra som helst med ett öga bara.
Verkar inte störa henne så mycket fast det inte är länge sedan operationen.
Djur anpassar sig väldigt snabbt.

Nu sover hon djupt efter sitt grisöra, som hon jobbade på med i säkert en timme.
Hennes ork är begränsad som min.
Så vi vilar alla tre.

Vi skall snart gå ut med Lilly så hon får kissa.
Vi själva behöver få i oss mat som dottern har klart i kylen.
Pasta och köttfärssås.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards