Alla inlägg den 9 oktober 2020

Av Sirpa - 9 oktober 2020 11:12

Vaknade vid 6.30 tiden denna vackra fredagsmorgon. Kände mig utvilad.
Tog på kaffevatten i vattenkokaren, drog upp rullgardinen och såg att det var en stilla morgon med solen på väg upp, helt molnfritt.

Genast väcktes suget till att ta på mig träningskläder och ge mig ut för att utforska Falköping och röra på mig några kilometer.
Drack kaffe, bytte om och gav mig iväg ut straxt efter klockan 7.
Hälsade på kollegor som redan börjat sin arbetsdag och satt nu och intog frukost på hotellet.

Traskade iväg längs en lång gata. Checkade i mobilen om det fanns nån sjö eller å i stan som jag kunde styra mina steg till
Inget sånt så det fick bli kyrkan som mål istället.
Morgontrötta människor var ute med hundar, på väg till jobbet eller bara stod och rökte. De tittade lite lojt på mig som kom knallande med raska steg.

Hittade lite höstvackra motiv att fotografera.

Torget fångade mitt intresse där torghandlarna byggde upp sina säljstånd och jag såg att på ett ställe kom det upp en hel del blommor och vackert.
Kanske besöker jag det senare idag eller imorgon.

Kyrkan var vacker med sin gråbruna fasad.
Såg ut att vara en stenkyrka.
Svår att få med på foto då den låg inbäddad bland träden.

Fortsatte bort till en jättefin stilla kyrkogård som jag gick igenom.
Stod en stund i Minneslunden och bara tänkte på alla nära och kära som lämnat det jordiska de senaste två åren. Det är många.
Önskade att jag haft ett par ljus att tända i den tomma lunden.

Gick så vidare förbi Falköpings Hotell som såg helt ok ut.
Fångade solstrålarna där emellan träden och höstlöven.
Kände kylan krypa innanför min tunna jacka så det fick bli en rask promenad åter till hotellet, via bussterminalen där kollegorna jobbade på med morgonrusningen.

Återvände till hotellet efter nästan 5 km utevistelse. Bytte om lite för att äta frukost innan den dukades bort.
Gott och välbehövligt.
Upp på rummet för en varm dusch.
Kröp sedan ner i mysbädden med tv:n på.
Somnade till en kort stund. Skönt att slappna av och bara vara.

Börjar jobba denna dag vid 14 tiden så jag har timmar på mig att göra vad jag vill.

Härlig start med motion och god frukost.

Av Sirpa - 9 oktober 2020 10:18

Igår efter mitt 11 timmar långa Standbypass var det jätteskönt att vandra tillbaka till hotellet i regnet.
Såg hur de andra bussarna stod och lastade tågresenärer, men jag var färdigjobbad för denna dag.

Gick trött upp till mitt rum och fick av mig den regnvåta uniformen.
Hade dagen innan letat reda på några galgar till för att kunna hänga upp mina kläder i den pyttelilla hallen.
Någon förvaring för kläder finns inte i det lilla rummet, så det mesta ligger kvar i resväskan.
När jag är borta flera nätter såhär vill jag helst packa ur väskan och ha allt undanstuvat.
Förstår att det för företaget är viktigt att vi förare bor så billigt som möjligt.

Efter en lång, varm och välbehövlig dusch fick vattenkokaren jobba med att värma vatten till kaffe och mat.
Hade med mig såna där färdiga rätter som det bara är att tillsätta kokt vatten i och låta stå.

Denna middag fick det bli makaroner och ost. Tillsatte extra ost av det jag hade med mig hemifrån.
Sedan fick rätten stå en bra stund för att kunna ätas. Vätskan sugas in i det torra och sedan svalna ner.
Under tiden torkade jag mitt långa hår aom i såna här trötta lägen är jobbig.
Blött långt hår kräver sitt.

Fixade till en kopp kaffe också.
Det fick stå och svalna medans jag satt i sängen, med kuddar bakom ryggen och tjocka täcket över benen och njöt av att äta gott och varmt.
Till efterrätt blev det sedan kaffe och päronkaka som jag haft med hemifrån.

Det var så skönt att bara sitta i sängen, med tv:n på i bakgrunden, bara koppla av.
Med vetskapen att jag kan sova länge dagen därpå.

Väntade också på att få överlämna bussnycklarna till kollegan som har Standby nästa dag. Tog några timmar innan vi kom i kontakt.
När det var klart kunde jag sedan släcka, krypa ner i bädden och somna tryggt.

Av Sirpa - 9 oktober 2020 07:27

Kom hit till Falköping onsdag kväll.
Tre bussar var vi med förare, samt två förare i företagets bil.
Parkerade och checkade in på hotellet.
Hotell Ranten vid järnvägsstationen, nära och bra.

Packade upp, tog en dusch och såg till att komma isäng då jag var jättetrött.

Igår Torsdag hade jag Standbybuss hela dagen. 11 timmar.
Fick köra en tur till Skövde direkt och sen blev det bara väntan. Timme efter timme.
Min buss och två till från andra bolag var bara där som extra ifall det var mycket resenärer.

Fick en körning till vid 16 tiden och den blev räddningen i min tristess.
Jag hade inte orken denna dag att gå mer än korta sträckor. Var till hotellrummet ett par vändor.
Hade ju ätit frukost vid 7 tiden så jag var inte hungrig förrän sent.
Åt en burk tonfisk då i bussen.

Var nära eller i bussen alla dessa timmar. Det kunde ju bli utryckning när som helst så det gick inte att lämna långa stunder.

Kunde parkera för kvällen vid 19 tiden och gå till mitt rum, trött och hungrig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards