Alla inlägg den 30 oktober 2020

Av Sirpa - 30 oktober 2020 17:29

När jag gick upp imorse så var det spindelväv, spindlar, råttor och sånt på köksbordet och lite överallt i köket

Syntes vad det är för tid som ligger framför.

Barnbarnen ska ha lite skräckfest på lördag och det hade redan börjats med utsmyckningen

Av Sirpa - 30 oktober 2020 16:24

Idag fick jag det stora nöjet att få köra en Eckerödubblering från Västerås till Grisslehamn.

Jättetrevliga, glada och goa gäster fick jag med mig.
Kör dessutom Vsk bussen som jag trivs med, så egentligen borde jag köpa Trisslott när jag har sån tur just idag.

Har nu ätit lite och bäddad i förarstugan i Grisslehamn med rent sänglinne och min medhavda värmemadrass.
Tog den med för jag har just nu problem med smärta i höger höft som strålar neråt benet.
Har svårt att lyfta höger ben och att böja mig
Säkert nån överbelastning från när jag städade buss och lyfte den tunga gångmattan. Kände då att det var för mycket för min kropp.

Redan dagen efter hade jag sedan ont när jag gick upp på morgonen.
Värmemadrassen hjälper och lindrar.
Så den tog jag med när jag visste att det skulle bli sova i stugan under den tiden som Ms Eckerö glider fram på havet med mina gäster.

Hamnchefen vinkade åt mig från Terminalen och hojtade glatt frågan om jag är tillbaka i Eckerökörningarna.
Jag svarade att jag bara gästspelar lite.
Att så väl är det inte att jag får köra ofta

Får nog inte ens köra den sista bortamatchen med Vsk Fotboll Alag Superettan.
Jag är ju bara timanställd.
Det är så mycket hockey och innebandymatcher som ställts in på grund av smitta att det är ont om jobb till de fastanställda.

Det gör mig så ledsen!
Dels smittan men också att jag inte får säga Hejdå till mina Vskgrabbar

Förbannade jävla covid19 som ställer till elände och samma sak säger jag om folk som inte fattar att följa det som gäller.
Vi blir aldrig av med den här skiten sålänge inte Alla tar sitt ansvar.

Nu ska jag sova en stund.

Av Sirpa - 30 oktober 2020 03:02

På två dagar har inte besökarantalet på min sida ökat med en enda.
Jättekonstigt!
Känns lite som att jag inte syns längre
Är jag synlig för dig så låt mig veta.

Att skriva blogginlägg som ingen ser känns tämligen meningslöst.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards