Alla inlägg den 11 oktober 2020

Av Sirpa - 11 oktober 2020 07:41

Lördag morgon inledde jag med att sticka ut på en två timmar lång promenad.
Gick denna gång bort från centrum i Falköping och hamnade på ett jättefint område med backar, skog, fina gamla hus och en liten djurpark.

Kämpade mig uppför backarna och kom straxt fram till Gotlandsfår som nyfiket kom fram. Vandrade vidare och hittade då höns av olika slag, getter, kaniner.
Hörde åsnor på avstånd och drog mig mot ljudet.
Inne i åsnornas hägn var det en djurskötare som jag började prata med och han skulle till Dovhjortarna för att ge frukost och frågade om jag ville vara med.

Dovhjort är ju skygga djur som inte kommer nära men denna flock var tuff.
Två vuxna kom fram och åt ur handen.

Helt fantastisk känsla att stå där bland de vackra djuren.

Sedan fick jag ge en banan till minigrisen Greta Garbo som bodde i samma hägn som Gudrun Schyman

Gudrun var en riktig pratkvarn. Hon smågrymtade mest hela tiden och tyckte att en banan var alldeles för lite.

Hönsen blev jag kär i.
Så vackra tuppar, minihöns av olika slag.

Det var svårt att slita sig från djuren och gå vidare men jag skulle ju hinna hem till hotellet för dusch och frukost innan jobb

Tackade så hjärtligt för att jag fått vara med och mata de fantastiska djuren

Traskade nedför backen på den andra sidan av berget.
Ett härligt område för rekreation och djuren är där för att barn ska kunna få träffa olika slag. Det fanns även kor, ponnyhästar, olika sorters getter, påfåglar och jag vet inte allt.

Väl värt ett besök om du är i Falköping.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards