Alla inlägg den 15 oktober 2020

Av Sirpa - 15 oktober 2020 22:16

Igår fick Paprikorna flytta in då det började bli så kallt att det inte händer något mera med blommorna eller de små paprikor som börjat utvecklas.

Så nu har jag fyra paprikaplantor i mitt sovrum då det är fullt med växter överallt i huset.
Får se om de orkar växa vidare i värmen eller om det är för lite ljus den här årstiden.

Vad jag önskar att det finns ekonomiska möjligheter att köpa ett växthus till våren.
Drömma och önska kan jag ju, det kostar inget.

Imorgon ska jag fortsätta jobba ute i trädgården. Pallkragarna ska luckras upp i jorden och sedan täckas över under vintern.

Tänkte plocka rent Ingrid Marieträdet och slå in äpplena i tidningspapper och lägga ner i källaren i banankartonger.

Imorgon får vi hem torkad Björkved.
Har beställt tre kubik som vi ska ha och elda av i vinter i köksspisen.

Av Sirpa - 15 oktober 2020 18:12

Onsdagens körning var ESK Hockey Alag.
De mötte Hammarby i Skärholmen.

Den hallen var inte lätt att angöra då det var byggnationer överallt ikring.
Uppgrävda gator, omledningar och avspärrningar.
Jag var ordentligt irriterad när det inte gick att komma åt hallen så vi kunde lasta ur nära.

Stod sedan parkerad på en trottoar medans grabbarna värmde upp och spelade matchen som vi vann.

Jag var kvar vid bussen hela tiden. Vågade inte lämna den då det inte kändes tryggt.
Var trött och frusen.

När vi skulle hem så valde vi att åka igenom Stockholm.
Åkte dit via Strängnäs och Södertälje då det var rusningstid på eftermiddan. Det var ett klokt val.
Men inte den på natten.
Avspärrat på två ställen längs vår färdväg så vi tvingades åka stora omvägar.
Förlorade nästan en timme på allt detta stök.

Stockholm var som Göteborg en gigantisk byggarbetsplats konstaterade vi.
Klockan var halv 1 på natten när jag kom hem till mitt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards