Alla inlägg den 21 oktober 2020

Av Sirpa - 21 oktober 2020 20:21

Fick svar efter 6 timmar på Covid19 testet.

Ingen Covid19.

Så skönt!
Bara att börja jobba igen.

Av Sirpa - 21 oktober 2020 14:07

Idag åkte dottern och jag till Mälarsjukhuset i Eskilstuna för att ta ett Covid19 test.

Väldigt bra uppmärkt med pilar och instruktioner för vad som hända skulle.
Mycket bra!

Väl framme vid teststationen kom det fram en trevlig herre med munskydd på sig, till bilen där vi satt.

Han hade påsar med som vi fick lägga körkorten i och från honom fick vi ett blad med noga instuktioner hur vi skulle göra testet. Vi fick en stund att läsa igenom allt.

Straxt kom han tillbaka med ett set som innehöll provrör, ampull med koksaltlösning, påse med tre långa bomullstops, en pytteliten plastbägare och sedan lämnade han oss för att låta oss göra testet i lugn och ro.

Framför oss var det två bilar till.



Först av allt fick vi hälla över koksaltlösningen i provröret efter att ha skruvat av locket och ställt det skyddat.

Första topset skulle vi ta prov i halsen med.
Gojsa runt i 20 sekunder för att sedan röra runt i provröret där koksaltlösningen hällts i, med topset.

Nästa var att peta in i näsan så långt det bara gick och rota runt samma tid.
Likaså där ner i provröret och röra runt.

Sist ett salivtest.
Spotta i den lilla miniplastbägaren och röra runt topset, ner i provröret med det och när de tre proven var klara, skruva igen röret.

Då stod mannen redan och väntade på provrören som vi fick stoppa ner i varsin påse.
Sen var det klart.
Allt skräp som blev kvar fick vi ta med oss för att inte smitta med detta avfall.
De låg i en påse som vi lagt allt vartefter.

Svar kommer vi få inom 48 timmar på 1177:s sida där vi beställde provtagningen

Hur smidigt som helst

Nu är det bara att vänta.

Av Sirpa - 21 oktober 2020 08:10

Dessa härliga spontana kramar som jag får i mitt arbete.
Både från kollegor och gäster.
Saknar det så grymt mycket!!

Det finns många människor i mitt liv som jag kramar varje gång vi ses.
Hade inte reflekterat över det förrän pandemin kom in ibland oss och började förstöra närheten för oss till varandra.

Min mamma kramade jag vid varje besök.
Många av mina härliga kollegor.
Chefer och vänner jag inte träffat på länge.
Självklart mina barn och barnbarn.

Nu bor jag ju med yngsta dottern och barnbarnet i samma hushåll men även där har jag varit försiktig för att inte dra med mig något från jobbet.

Så nu lägger jag ut denna lånade text till er som vill ha en kram

Av Sirpa - 21 oktober 2020 02:57

Det enda som kvarstår är en nästäppa som gör att jag låter förkyld.
Har bara behövt snyta mig några få gånger under Tisdagen.

Känns under näsan att det blev en del snyta under ett par dagar när näsan rann ständigt.

Har inte känt mig sjuk på någe vis förutom dessa nysningar, nästäppan och snytandet.

Idag Onsdag ska jag och dottern åka till vår bokade tid för Covid19 test vid Mälarsjukhuset.
Kan vara skönt och tryggt att få bekräftat om detta är en vanlig snuva eller nåt mer.
Kan ju efter svaret återgå till jobb igen utan problem.

Vi blir testade i bilen utanför sjukhuset.
Smidigt och smart att inte ta in oss på sjukhuset ifall att.

Sedan blir det till att kontakta Fkassan då jag får två Karensdagar.
Har ju jobb i två företag och hos båda blev första dagen Karens.
Igår hos Tuna och idag Björks.
Rejäl förlust för mig om inte jag får igen pengarna från Fkassan som det utlovats.
Måndagen då jag var risig första dagen var ledig dag för mig så den räknas inte.

Får väl svar på testet fredag senast.

Under Tisdagen jobbade jag en hel del ute i friska luften och det kändes riktigt skönt för kropp och själ.
Bar den sista veden till stapeln bakom hönshuset. Täckte över innan regnet kom.
Kändes skönt få detta gjort.

Sedan fixade jag ju rörisoleringen utanför.
Kände mig behagligt trött när kvällen kom och lade mig i sängen tidigt.
Passar på att vila ut också efter denna hektiska jobbperiod som varit.
Lika bra när jag ändå är hemma.

Nackdelen är bara att jag vaknar mitt i natten och känner mig utsövd.
Som nu inatt.
Gick upp till slut och gav Nova lite nattmat och hon valde sedan att gå ut
Wille gick ut tidigare.
Vet inte om det var hans mjauande som väckte mig. Kan vara så.

Fixade mig en stor kopp kaffe och några Finncrisp med ost på.
Kröp ner under täcket och ligger nu här och bloggar.
Tänkte få in inlägget innan 3.
Tror att Bloggplatsen gör nån uppdatering mellan 3-4 då foton inte kommer med i inläggen som lägger sig på vänta.

Gick igenom kommande jobb igår kväll och insåg att denna månad snart är slut.
Tiden går så fort.
Snart November månad.
Tyckte inte det var så länge sedan som det var sommar och varmt.
Med denna fart är det snart vår igen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards