Alla inlägg den 22 oktober 2020

Av Sirpa - 22 oktober 2020 21:21

För inte så länge sedan fick vi bli familj åt en kaninkille som är helt underbart go och fin.

Min äldsta dotter hade tagit sig an honom när han hittats ute i somras.
De hade annonserat och sökt ägare, men ingen ville vetas vid kaninkillen

Så hon tog hem honom till sin son, mitt barnbarn som redan hade två marsvin.
Sedan frågade hon mig om jag ville ha en kanin och det ville jag verkligen.
Barnbarnet härhemma hade pratat om kanin länge.

När han sedan flyttade till oss hade vi redan hämtat Izzy från Kumla, som behövde ntt hem pga tidsbrist och sjukdom i familjen.
Oss gjorde det inget att vi plötsligt hade två pälstofflor :)

Men det visade sig att de tu gärna ville ha bebisar vilket inte vi ville.
De fick inte ses annat än med burgaller emellan.
Ozzy började kissa och skvätta åt alla håll och kanter så förra veckan beställde jag tid för kastrering av honom.

Det gjordes idag och nu är Ozzy lite trött och medtagen.
Nu ska han vila i lugn och ro några dagar innan han sedan får vara med sin kompis igen i buren bredvid.
Det får gå nån månad innan vi testar ha de tu ihop.

Mysigt med kaniner fast det kostar i såna lägen.
1200:- för en kastrering.
Bästa vården fick han våran fina långöra :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards