Alla inlägg den 29 oktober 2020

Av Sirpa - 29 oktober 2020 18:17

Lite spöklik ikväll

Av Sirpa - 29 oktober 2020 13:40

Idag vaknade jag tidigt.
Straxt efter 5 fast jag är ledig.
Berodde säkert på att jag somnade så tidigt, redan vid 21.30 tiden sov jag gott.

Bestämde mig för att överraska dotter och barnbarn med risgrynsgröt till frukost.
Så blev det inte för jag hittade inget grötris.

Plockade fram havredryck, ägg, vetemjöl och mjölkfritt margarin.
Vispade till pannkakssmet och gräddade upp massor med pannkakor istället.

Väldigt populärt hos tjejerna

Av Sirpa - 29 oktober 2020 07:10

Vi har haft, ända sen i Lördags, ljus tända utanför huset.

Vi fick meddelande om att vår hyresvärd somnat in i helgen efter en lång tids sjukdom och kamp.

Vila i frid Lennart

Våra tankar finns hos dina nära och kära.

Av Sirpa - 29 oktober 2020 06:38

Igår var jag jättetrött efter jobbet.
Hade inte tänkt att jobba så lång dag som det blev. Ja, inte så lång som mina "normala" dagar som ofta landar på 12-15 timmar.
Men det var bara tänkt att jag skulle tvätta, tanka och städa ur den buss vi haft till halkbanan dagen innan. Sen var det nån buss som skulle hämtas.

Nu blev det inte så utan genast när jag var på plats vid 8 så fick jag börja öppna upp alla bussarna i garaget för att det skulle göras en inspektion av brandsläckarna i varje buss.
Det blev ett äventyr för mig som ännu inte känner till varje bussmodell på detta företag :)
Hämtade nycklar, letade huvudströmsreglage som sitter olika på varje buss. De stod utan lufttryck i dörrarna då de flesta inte rullat sen i fredags.
Barnen har ju höstlov så skolorna körs inte denna vecka.

Vissa dörrar satt fast. Andra var låsta och andra stod och glappade halvöppna redan.
Brandkillarna var mig i hasorna vartefter jag fick upp bussarna.
Jag lärde mig enormt mycket om varje buss och det är ju toppen inför kommande körningar.
Fast det kändes lite stressigt att försök vara steget före med öppna dörrar så inte killarna behövde vänta.
Fick lov att be en kollega om hjälp med några som inte hade märkts upp med bussnummer.

Ser vad jag har att göra framöver :)
Skriva bussens regnummer på varje bricka på nycklarna.
Internummer är bra system men inte för en som inte kan alla ännu.

Sedan ställde jag om några färdskrivare till vintertid innan det var dags att stänga till bussdörrarna igen.
Så jag hade att göra ett tag.

Tog en kaffe innan det sedan var dags att städa ur en buss ordentligt.
Det behövdes.
Gångmattan var urtagen och jag dammsög allt jättenoga. Säten, vägglister, vid sidan av sätena i utrymmet mot väggen.
Där samlas mycket. Tuggummi, snusprillor och mängder med skräp som folk bara släpper ur handen.

Även stort skräp och grejer som headset och pennor. Sedan rensade och dammsög jag bagagehyllorna. Mycket skräp och saker där med.
Sist av allt golvet och det var ett krypande då det samlas massor på alla stolsfästen, runt bälteshållare och alla skrymslen.
Pjuh!!
Höll på säkert 40 minuter med bara dammsugningen. Kröp och klättrade överallt. Det rasslade i dammsugaslangen hela tiden.

Sedan körde jag in bussen på verkstan där grabbarna bytte däck. Grövre mönster behövs när vintern kommer.
Det var däckbyte på varje buss denna dag.
Medans det gjordes var jag inne i bussen och skurade.
Vägglister, element, fotstöd ja allt som gick att skura.

Sist av allt golven och allt detta tog säkert en timme innan det var klart.
Bra blev det.
När däcken var klara körde jag ut och in i tvätthallen istället.
Tvättade utvändigt.

Lät bussen stå och torka invändigt innan jag rullade tillbaka gångmattan som var jättetung.
Parkerade bussen och kände att jag var helt igenomsvettig och trött.

Hade ju ingen mat med då jag inte tänkt jobba mer än max 3 timmar.
Det kändes i kroppen.
Tog en kaffe och en macka som blivit över när kollegorna ätit inköpt mat.
Det gav mig energi att fortsätta lite till.

Gick sedan igenom två funktioner i företagets system för Fordon/tankning och felrapportering samt färdskrivardata från mitt kort som jag kan gå in och kolla i efterhand.
Viktiga saker som måste skötas noga.

Fick under dagen kläder för att byta om till när jag behöver städa mera än det vanliga vardagliga.
En kortärmad t-shirt och en långärmad samt en tröja för kallare dagar.
Toppen :)

Jag har ju eget skåp så dessa kläder tog jag hem för tvätt och ska hänga in i skåpet.
Där ska jag också inrätta en låda med lite mat som kan ligga till tillfällen som den idag
Tonfiskburkar, pastarätter och lite annat.
Toppen att kunna ha den möjligheten.

När jag åkte hemåt hade jag jobbat 8-13.30
Bussenjättefin och jag trött och hungrig men jätreglad och nöjd över att ha fått jobba.
Det är ju på Tuna jag vill ha mera jobb.


[Bild]

Åkte sedan hem till äldsta dottern och hjälpte henne och familjen med att hämta tre paket från Maxi.
Familjen har ju varit hemma sjuka över en vecka.
Ingen går in på affärer med symtom.
De tar sitt ansvar.
Tidigare i veckan hämtade jag matkassar åt dem som var beställda.

Sen hem och duscha efter svettig dag.
Mat i magen och vila.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards