Direktlänk till inlägg 10 oktober 2022

Friends Arena

Av Sirpa - 10 oktober 2022 11:11

Igår Söndag hade jag gör första gången en körning till Friends Arena i Solna.
Har kört till andra arenor men inte just hit.

Tog reda på i förväg hur ochvar jag kan släppa av och parkera en stor turistbuss.
Inne på området fanns inga som helst möjligher att angöra med buss utan det fick bli på andra sidan järnvägen

Hämtade gänget jag skulle köra dit från Västerås.
Några från ett företag som skulle se fotbollen mellan AIK och Helsingborg.

Jag skulle också fått gå in om jag viljat, det fanns biljett åt mig men jag var inte ett dugg intresserad.

När jag släppt av grabbarna parkerade jag längs med Kolonnvägen där det fanns platser avsedda för buss
Skönt få det smidigt löst och dessutom lagligt så jag hade en chans att lämna bussen utan oro för felparkering.

Vi var på plats 2 timmar innan matchstart så det fanns tid över till att gå en bit som det blir när det inte erbjuds närmare avsläpp.
Grabbarna var jättenöjda :)



Jag själv passade på att gå in på Mall of Scandinavia som så många pratar om.
Ett enormt köpcentrum med allt vad som behövs för shopping.

Kul att se även fast jag inte skulle köpa något. Mycket folk i farten.

Gick bort till Friends Arena och traskade omkring utanför. Mycket poliser i arbete inför matchen.

Tröttnade rätt snabbt på att ha så mycket folk ikring mig så jag gick tillbaka mot bussen en annan väg.
Skönt med promenad innan jag placerade mig i varma bussen och åt medhavd mat.
Satt där och såg på folk som passerade.

Hade min bok med så efter en stund bäddade jag ner mig med kudde och filt över säten och läste min bok tills det blev så mörkt att det inte längre gick att se orden.

Vilde ögonen en stund och somnade faktiskt till några minuter.

Putsade fönster i bussen.
Plockade med lite allt möjligt som finns att dona med i bussarna.
Jag är ju vän av ordning så det blir en hel del sådant när jag har väntetid.

Matchen slutade 2-0 till AIK och bara 20 minuter efter slutsignal kom gänget traskande till bussen och vi kunde åka åter till Västerås.

Många tack och fina ord senare åkte jag till depån.
Tömde toa, fyllde saner, svabba golv och parkerade.
Det jag fixade var efter tidigare förare.
Mina gäster lämnade inte en smula eller fläck efter sig.

Parkerade och åkte hem.
Klockan var då 22.30

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards