Direktlänk till inlägg 16 oktober 2022

Efterlängtad semester

Av Sirpa - 16 oktober 2022 07:30

Jag kommer att jobba några dagar till nu i veckan för att sedan ha semesterledigt i två veckor.

Verkligen efterlängtat!

Känner att jag behöver få komma ifrån ett tag och bara vila hjärnan och träna kroppen.

Det är ju verkligen evigheter sedan som jag hade någon längre sammanhängande ledighet.

Hoppas verkligen på att kunna ta ordentlig semester kommande år.
Nån vecka vill jag ha under sommaren då äldsta dottern och barnbarnet så gärna vill åka till mitt födelseland Finland.

Inte direkt för att hälsa på släkten utan för att få uppleva de platser jag levt på under mina år där.
Platser som jag pratat om vill mina nära och kära se.

Annars tar jag helst min semester vår och höst.

Kommer att lägga in en vecka i slutet av april och början maj då yngsta dotterns husvagn skall ställas upp för sommarsäsong i Malingsbo.
Jag lyckades få tag i en sommarplats där. Det är kö till campingarna.
Jag har ju bott där tidigare och trivdes jättebra. Gillar verkligen ägarna som är sunda grabbar med hjärna och hjärta i bra samarbete i sitt företagande.

Tjejerna behöver komma hemifrån under barnbarnets sommarlov.
Lagom avstånd och en toppencamping med ordning och reda. Rent och snyggt.
Bra servicehus och fina omgivningar.

Tänkte själv också vara där någonting.
Kan ju köra på Avestadepån ett tag i sommar då det är närmare dit än till Hallstahammar från Malingsbo :)

Nu är jag ju i Norge. Asker närmare bestämt. Det har varit bra dagar och jag har fått välbehövlig vila medans gästerna har ägnat sig åt sitt. Vila, sömn och motion i mängd :)

Idag är det dags att åka hem.
Jag skall vara framkörd vid 13 tiden för lastning av all den packning som gästerna har med sig.
Grymt mycket packning!
Kommer bli ett ordentligt gympass för mig att stuva allt i dubbeldäckarens bagage.

Sedan start 14.00 för att köra under Oslo igen mot Sverige med matstopp i Karlskoga. Där behöver jag 45 minuter i Färdskrivaren medans ungdomarna får något i magen.
Vidare i full fart till Uppsala.
Då är nog klockan efter 22 ikväll. Urlastning av allt och jag behöver en 45:a rast i Färdskrivaren igen för att kunna köra den sista biten till depån i Hallstahammar.

Tankning diesel och Adblue, tömning toa, fylla sanervätska, dammsuga och skura hela bussen, städa toan, putsa fönster och sist av allt tvätta bussen utvändigt.

Jag är väl klar vid 2 tiden inatt för att sedan köra hem till Eskilstuna.
Hinner bli morgontimmar innan jag kommit isäng.

Tuff resa både hit och hem.
Hoppas bara på att jag inte kommer ha ösregn hela vägen.
Regn och mörker tar så grymt på orken.

Väl hemma inatt får det bli ett Covidtest då jag har den här förkylningskänslan i luftvägarna.
För säkerhets skull.
Väldigt många är förkylda nu och även sjuka i Covid så jag skulle inte bli förvånad om jag åkt på det igen.
Det är ju ett år sedan jag var sjuk i Covid.
Väntar på att få ta den 4:e dosen.

Nu ska jag ta en dusch och packa ihop det sista.
Tänkte gå med en väska till bussen och resten sedan vid 12 tiden när jag checkar ut

Funkar fint igen att köra 16-8.
Smög in det igen i fredags med att inte äta efter 17.00
Det blev en vurpa där när jobbet tog sån kraft och energi.



 
 
Ingen bild

m

16 oktober 2022 09:07

I början på sept kom info att nu kan alla som har fyllt 18 år boka tid för nästa dos. Det ska ha gått minst fyra månader sedan den senaste dosen.

Sirpa

16 oktober 2022 10:18

Precis! Det ska ha gått 4 månader sen den senaste

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards