Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Sirpa - 5 oktober 2014 20:59

Åkte till min äldsta dotters gård utanför Eskilstuna straxt innan lunch och deltog i en härlig sammankomst.

Hon hade samlat ett gäng av släkt och vänner för att ta tillvara äpplen från den mängd av träd som växer runt gården.

Det var jätteskoj:)
Jag och dottern åkte upp i skopan till en Frontlastare, min svärsons:)
Upp i högt träd som var fullt av goda, vackra äpplen.
Marken var redan täckt av fallfrukt.

Vi hade en jätterolig dag med mängder av tokiga upptåg och bus :)

Vi grillade korv.Åt med god aptit allesammans.
Mitt minsta barnbarn kröp omkring i gräset och smakade på äpplen under uppsikt av sin bonusfarmor:)
Det blev kaffe med dotterns hembakade bullar.
Jag hade 4 av mina älskade barnbarn hos mig där:)Njöt så!!

Jag smet iväg en stund till min husvagn och tömde vattentanken och varmvattenberedaren inför vinterförvaringen.
Tömde ur saker och la ut i bilen.De skall förvaras hemma.

Plockade så vidare i stor glädje och ståhej.Träden tömdes av vartefter och bilar fylldes med lådor, kassar och påsar med goda äpplen.

Var under dagen i kontakt med min käresta som var hemma hos sig och packade inför flytten.
Jag hade ju fixat dit fina banankartonger att packa i så det var bara att jobba på.
Saknade honom hos mig:)

Mot eftermiddagen började folk åka hemåt och jag plockade lite i dotterns blommor och planteringar.
Saknar en egen trädgård att påta i så jag tar ut det behovet hos dem.

En dag skall jag ha ett eget hus med lagom trädgård och odlingar.

Just nu där jag står i livet så trivs jag i min lilla fina lya i Kungsör.

Åkte sedan hem till mitt.
Min älskade också.Vi bar upp mitt husvagnsbohag på vinden och tog sedan en gofika och välbehövlig dusch efter dagens trädklättring.

Samtalade i telefon med min kärestas syster som jag redan tycker väldigt mycket om.Vi kommer att trivas ihop hon och jag den dag vi ses:)


Mådde riktigt bra:) sedan mot kvällningen.
I mitt eget hem i fridfull samvaro.

Dagen var härlig.Med en fin kväll.
Jag älskar levande ljus så det var tänt överallt med sådant i min lilla hemtrevliga lya

Titti mådde som en prinsessa över att ha oss båda hos sig.
Nu sover både hon och min kärlek lugnt och tryggt.
Är så glad över att ha honom hos mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards