Alla inlägg den 2 oktober 2014

Av Sirpa - 2 oktober 2014 21:00

Gick upp 3.30 imorse.Hade inte sovit många blund på natten, hostade så sängen skallrade istället.
Var helt slut när jag gick upp.
Samlade alla krafter jag kunde få fram för att orka sköta mitt arbete.

Blek som en zombie for jag iväg.
Hade svårt att se ordentligt då jag hade så ont i huvudet.
Tabletter hjälpte inte.

Körde ut min buss och kylan gjorde att jag hostade värre än någonsin, huvudvärken ökade för varje hostattack.
Fy sjutton vad det sög kraft...

När jag passerat Kolsva gav jag upp.
Det var obehagligt att köra med hostan, huvudet och synen nedsatt.
Ringde min chef och bad om hjälp.
Total koncentration krävdes av mig för att få bussen till Skinnskatterg och åter Köping där min avbytare stod och väntade.
Han befriade mig från ett övermäktigt ansvar då jag mådde så dåligt.

Jag är honom och min chef evigt tacksam för den snabba insatsen.

Jag viker inte ner mig i första taget men gränsen är nådd när jag inte längre orkade sköta mitt arbete som bussförare med full säkerhet.

Åkte så hemåt, ringde vår hälsolinje och sjukanmälde mig.Fick tala med en rar sköterska som med full förståelse gav mig råd och gjorde mig uppmärksam på hur jag skulle agera vid eventuella sjukdomsförlopp.
När jag måste söka läkare helt enkelt.
Jag tycker att det är så fantastiskt detta att komma i kontakt med sjukvårdkunnig direkt.

Kom hem och bytte om direkt.På med morgonrock.
Pratade med R i telefon och bara att höra hans röst fick mig att må lite bättre.
Jag är så glad att livet givit mig denna man :) En gåva från ovan.
Min egen Ängel....

Sov i två timmar,halvsittande i sängen för att inte hosta.
Åt lite och försökte göra något, diskade.Darrig i benen bara av den ansträngningen.
Duschade och intog sängläge igen.
Orkade inget annat.

Vilade...dåsade mellan hostattackerna.Åt lite.Drack mycket hela dagen.

Titti katt mådde dåligt också.Hängig och hon kräktes våldsamt på en matta i hallen.
Hon var helt slut efteråt.
Mattan får jag kasta.

Titti piggnade på vartefter så jag tror att hon hade en hårboll som satt fast.
Lilla gumman!
Hon sover lugnt nu i vår säng.

Det är kväll.
R och jag har pratat massor idag och det känns så tryggt och skönt
Jag vill inte att han kommer hit nu när jag är så risig.
Hit ska han komma när jag är på benen och orkar med att vara social.
Mitt hem ser ut som skrutt också när jag inte orkar fixa här.

Snart dags att sova natt...host host!

Av Sirpa - 2 oktober 2014 08:20

Jag fick lov att ge upp idag och sjukskriva mig.
Har nu hostat dag och natt i 3 dygn och det blir bara värre.
Huvudvärk så hemsk att det gör ont ända ner i tänderna,käkarna.

Tjock i bihålorna så nässpray inhandlades igår
Öm i magmuskler och bröstkorg av hostan.

Åkte och jobbade idag men fick lov att vika ner mig efter 2 timmar...
Blev avlöst av go kollega så jag fick hem och bädda ner mig.

Ska försöka få lite sömn..bara det är en kamp...sova sittande...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards