Alla inlägg den 17 oktober 2014

Av Sirpa - 17 oktober 2014 07:46

Min stackars granne fick nog ett hemskt uppvaknande denna morgon då jag själv vaknade av mitt skrikande.

Det var många år sedan jag hade en mardröm....
Den var riktigt hemsk!

Drömde att jag satt i bussen och det var mörkt.Jag hade några kunder inne i bussen och skulle släppa på en man som stod vid hållplats.
Han steg in och log mot mig, lite osäkert och nästan blygt.
Han beklagade att han inte hade något att betala med och berättade tyst att han nyss släppts ut från fängelse och skulle hem.

Sedan visade han nån legitimation eller nåt sånt med hans bild och det var från fängelset tolkade jag det som.
Hade aldrig sett något sånt tidigare.

Jag tyckte synd om mannen som stod där i dörren, nyss utsläppt i frihet från fängelset och inte kunde ta sig hem.
Så jag log snällt mot honom och sade att han fick åka ändå.
Jag hade inte hjärta att lämna en människa sådär när han behövde hjälp.
Han tackade så mycket och skulle ta sin väska för att sätta sig...men ställer ner den igen och lutar sig närmare mig och ler stort...
Hela hans attityd var plötsligt helt förändrad.
Ögonen glödde på honom och leendet var hårt och kallt.

Han börjar flirta rått med mig och jag värjde mig mot orden...
Ber honom att gå och sätta sig...
Han kommer så ännu närmare och ska ta på mig, jag hade då redan rullat iväg bussen från hållplatsen.
Jag säger åt honom hårt att inte röra mig...sätter upp en hand som skydd.

Då drar han sig tillbaka och tar sin väska och går bakåt och jag kan andas ut.
Känner hur mitt hjärta hamrar i bröstet och jag är jätterädd, samtidigt som jag känner ilska börja växa i mig.
Hela mitt försvarssystem är igång och jag har svårt att tänka klart.

Då känner jag plötsligt hur en hand tar tag i min hals och jag dras åt sidan.
Han har kommit fram igen utan att jag märkt det och ger sig på mig...
Bussarna vi har är ju så öppna så vi sitter totalt oskyddade.

Med hög röst säger han åt mig att han ska ha mig, att han inte haft kvinna på länge.
Jag kämpar med att få stopp på bussen som vid det laget rullar på i sin hastighet på 90 vägen.
Bussen kränger och mannen sliter i mig så jag inte når något med händerna...jag trycker på bromsen för att få hejd på bussen.
Vill ju inte köra av vägen och skada mina övriga kunder...kämpar med ratten och mannens grepp om min hals ökar...

Nu har han vräkt sig fram igen så jag ser hans otäcka flin och känner hans händer överallt och jag kämpar enot allt vad som går samtidigt som jag får stopp på bussen, mitt i vägen.

Kommer inte åt att larma då han drar mig bakåt mot stolen..hans händer är överallt på mig och det gör ont för han är rå och hårdhänt...

Jag slåss för livet och i ett läge då hans grepp om min hals lättar något så får jag luft och börjar skrika...jag vrålar allt vad jag förmår och försöker med all min kraft att komma undan mannens hemska händer.
Han skrattar rått och skriker att jag ska vara tyst, att han ska ha mig där på plats och ställe....
Jag vrålar igen i full panik... Det gör så ont på min hals...bränner och mina bröst som han rått och hårt tagit på...
Herregud...
Mitt i kampen ser jag de övriga kunderna i bussen sitta med sina hörlurar på och titta ut högenom fönstret ut i mörkret.
Fullständigt oberörda av min ensamma kamp där vid ratten....
En man sitter och tittar framåt och ser allt men han är helt tom i blicken...som att han ser men vill inte agera....


Jag kommer åt att med stor möda larma, samtidigt som jag skriker allt vad jag kan...skriker och slåss..
Det gör så ont överallt och jag kämpar för mitt liv...mannens råa skratt och hemska ord....

Jag vaknar i min säng...av ett skrikande, det är jag själv som skriker.
Innan jag förstått att det är en dröm jag vaknat ur så hinner det gå en stund..jag är helt skräckslagen och gråter där i mitt vakna tillstånd.
Pulsen på topp och jag skakar...
Jösses vilken mardröm....

Jag har ännu inte fått ner min puls till viloläge, trots att det gått en halvtimme säkert och jag druckit kaffe...
Vilken kamp...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards