Alla inlägg den 29 oktober 2014

Av Sirpa - 29 oktober 2014 07:34

Detta blev en intressant dag,
Ihoppusslad så jag fick lov att tänka till för att vara på rätt ställe och tillgång till fortskaffningsmedel :)

Skulle haft ledig dag egentligen och åkt till Bussmässan i Stockholm.
Chefen fångade mig i farten redan dagen innan då jag kom cyklande i regn och blåst till jobbet.

Fick frågan om jag vill jobba extra och få igen det jag förlorat,då jag var tvungen att vara hemma ett par dagar, med den hemska hostan jag hade fått.
Utan tvekan tog jag körningarna.
Det är alltid kännbart i plånboken med frånvaro utan inkomst.
Första dagen går ju helt förlorad i karens.

Bussmässan hade varit jättekul att åka på med kollegor från Västerås, men nu valde jag ekonomin.
Har ju ett utflöde som är kännbart nu när dottern och jag skall bo på hotell i Stockholm när jag springer Tunnel Run i slutet av November.
Det är prio ett nu vad gäller välmående för fysiken.

Sedan vill jag kunna ha råd att åka och träna med mitt TSM Running och det kostar ju bränsle till bilen.

Undrar varför jag lägger upp en massa förklaringar ? !
Kanske för att fritiden är värdefull och egentligen inte ska bytas mot arbete.
För min del är ju inte mitt arbete ett måste, eller en belastning.
Älskar ju mitt jobb:)
Så det blir liksom ingen uppoffring för mig att arbeta en fridag, då och då.

Tisdag morgon.Kaffe i sängen och ett kort blogginlägg innan hopp i kläder, nedpackning av mat som jag ska ha i kylen på jobbet, klar inför kommande dagar då jag cyklar.
Utrymmet för att ta med i ryggsäcken då är begränsad.Tar det i bilen istället.Sunt tänk :)
Detta är var del av mitt pussel idag.

Åkte Emil Volvo till jobbet.
Började köra 5.45.Långkörningar Eskilstuna,Skinnskatteberg.
Härligt! Jag bara njöt :)
Blåsten slet i bussen men vad gjorde väl det.

Sedan följde långrast från 10.15 till 15.00
Bytte om till träningskläder och cyklade hem,bilen stod kvar.
Ett cykelpass som blev tung och rejäl då det blåste kraftig motvind.
Kändes stundtals som om jag stod still, fast jag trampade allt vad benen orkade...Pjuh!!

När långtradare vrålade förbi intill mig så tog deras fartvind tag i mig och cykeln, så jag fick hålla krampaktigt tag för att inte dras omkull.
Det var en fajt med vädrets makter.. Men jösses vilken träning :)
Helt fantastiskt!

Landade hemma helt färdig, benen bar knappt när jag tog mig upp till lägenheten med cykeln på släp.
Har den i hallen, vågar inte förvara i källaren pga av rädsla att få den stulen.
Det slarvas så med låsningen av källardörren så det är lika bra att inget ha där nere som lockar.

Titti såg förvånat på mig då jag kom flåsande, blossande röd i ansiktet in igenom dörren med hojen på släp.

Plockade av lite av extrakläderna.
Ner i källaren, boka tvättid.
Fanns direkt, upp igen och hämta tvätten, laddade maskinen.
Upp igen, drack en flaska Aloe Veradryck medans jag lade upp timmarna i tanken.

På med keps och iPhonen i armväskan.Runkeeper appen igång.Ut och uppför Drottninggatan bort till den fina 2.5 km långa träningsspåret i skogen.
Den har elljus tom för kommande träning i mörker.
Joggade lätt och benen protesterade, kroppen vrålade i protest över att behöva ladda om så snart efter cykelpasset och börja springa istället.

Gick korta sträckor och tvingade sedan igång benen, om och om igen att jogga/springa.
Tog 2.5 km för kroppen att acceptera den nya ansträngningen.
Sedan gick det lättare att ta det andra varvet, kunde springa nästan hela tiden, även de branta, korta backarna.

Snablar i gatan vad det kändes skönt när det lossnade i kroppen :)
Benen började jobba av sig självt när jag sprang hemåt.

Styrde direkt ner i tvättstugan och laddade om maskinen med en matta som Titti råkat kissa på när hon inte hann ända fram till lådan.
Mattan är precis vid hennes låda i badrummet.
Lilla gumman <3

Snabbt upp till lyan, till en lika förvånad Titti igen...nu krävde hon morsans uppmärksamhet på att matskålen faktiskt var tom, skål nummer två, ettan har alltid torrfoder laddat.
Så, skinka serverades av hennes trogna tjänarinna.

Kokade på pastavatten samtidigt som jag förberedde färgning av min gråa hårbotten.
Den är nu framme nästan två cm och då tycker jag det ser illa ut.Jag är ju så mörk i övrigt att det blir väldigt synligt.Kanske inte för andra, men för mig själv och det räcker för att jag skall agera.
Lade i färgen medan pastan kokade klar.Det var med ett serum till hårtopparna också som är jättebra, samt väldoftande.

Medans färgen verkade passade jag på att äta, hänga tvätten, packa om väskan och pysslade med sådant som behövde göras, inklusive klappa Titti.Inte pussa för hon tycker att hårfärgen luktar skumt :)
Kollade även busstiderna för att inte göra bort mig senare.

Dusch efter 30 minuter.
Samma sköna känsla varje gång färgningen är över.
Bra blev det.Har många års rutin på detta.
Billigt också då jag köpte färgen från Ullared :) den färg jag använder får jag 40:- billigare där.Jepp Jepp:)

Försökte sedan ta det lite lugnt.
Hämta upp det sista från tvättstugan och drack kaffe medans Titti fick klia bakom öronen.

Straxt var klockan dax att klä på, sminka och styra stegen till bussen som gick 14.35 från Carinas Kiosk.
Prata med kollegor och åkte sedan med Britt till Köping, i glatt samspråk.

Gick från Nya Hamngatan till jobbet.Varmt och skönt ute.
Bytte om till uniform, för andra gången idag.Tog min buss och rullade iväg.Hade turer till Eskilstuna och Kolsva innan kväller.
Slutade 18.30.Hopp i bilen.
Hem och gav Titti insulin och goapussar.Full rulle till Eskilstuna och min käresta, medans jag pratade med yngsta dottern, givetvis med headset på.
Landade hos min kära vid 19.30 tiden.
Det var skönt att känna hans armar om mig och se hans glada, leende ögon.

Den dagen räckte väl till och blev över...eller :) ??

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards