Alla inlägg den 23 oktober 2014

Av Sirpa - 23 oktober 2014 23:57

Onsdag morgon/natt rullade Volvon ut från min parkering i Kungsör, klockan 4.45
Dotterns bil stod på min parkeringsplats under tiden vi var iväg.

Det blev en regnig och blåsig resa ned till Ullared och vårt älskade Gekås.
Lika kul varenda gång vi kommer dit.
Tog oss 5 timmar med stopp för toabesök och bensträckare.

Kaffethermos samt frukost hade vi med oss i bilen.Jag körde hela vägen.
När vi väl landat där så var klockan straxt innan 9.
Fick P plats väldigt när, var ännu inte så mycket folk.


Vi tog varsin kundvagn med 3 varukorgar på.
Två att ha inunder på hyllan och en som vi bär med oss då vi strosar runt utan varuvagnen på släp.

Alltid lika förväntansfullt att gå in igenom dörrararna.
Vi började plocka med en del, åkte en trappa ner.
Efter ca 1 timme var det dags att inta lite energi så vi uppsökte Sportbaren.
Vi unnade oss kaffe, macka, salt kringla och två små bakelser/praliner.
Gott var det:)

Fortsatte så vårt uppdrag.
Jag skulle handla åt min äldsta dotter och likaså till min Älskades nya lya.
Självklart till mig själv med :)

Systematiskt gick vi igenom sortimentet.
Kundvagnen fylldes på vartefter.
Timmarna gick och precis när vi bestämt oss för att bara gå igenombarnkläderna och sedan äta lunch, så blev jag brutalt påkörd på min vänsta häl av en stressad kvinna...jääääjjj vad ont det gjorde!

Kvinnan konstaterade i stort sett bara att hon kört på mig och sedan gick hon vidare.Där stod jag med tårar i ögonen av smärta och hälen röd, värkande och på väg att svullna upp.
Det struntade hon i...

Min dotter blev jättearg på kvinnans nonchalans och tog genast hand om mig, fick i mig värktablett direkt och kollade så jag kunde gå efter en stund.
Jag var mest orolig för att hälsenan gått åt skogen och att min träning inför mitt lopp i November skulle förstöras.
Haltade så fram under ett par timmar innan smärtan började minska.

Vi lunchade i restaurangen.
Smakade gott och vi var rejält hungriga.

Vi unnades oss en bit tårta som vi delade på till kaffet på maten

Shoppade så vidare.
Fyllde våra kundvagnar till det yttersta.
Jag hittade allt min äldsta dotter skulle ha och massor till min kärestas hem:)
Jättekul!
Vi drog oss mot kassorna vid 18 tiden.Då hade vi shoppat i 9 timmar:)

Dottern fick beröm av kassörskan att hon var proffs på att lasta sin vagn.
Fullt var det :)

Vi tog oss till bilen, lastade in.Besökte toa och inhandlade varsin kopp kaffe.
Åkte så hemåt, nu med dottern vid ratten.
Stannade inte förrän i Arboga och tankade.
Var hemma i Kungsör då 24.00 och jag bar upp mitt till lägenheten
Lastade över dotterns till hennes bil.
Krama godnatt innan hon for iväg hem till sitt.

Skriver imorgon om vad jag handlade :)
Heja Gekås!!

Av Sirpa - 23 oktober 2014 23:19

Min yngsta dotter och jag var till Gekås i Onsdags och fick då nöjet att ha en god pratstund med Morgan.
Han var skojfrisk och glad.
Väldigt positiv i sitt sätt att tänka.
Bjöd på sig själv.

På bilden står han och min dotter och bestämmer sig för att ge mig det arga ögat :)
Han gillade skarpt att jag är busschaffis och med dottern pratade de om radiohandlare i Ullared.
Hennes pappa säljer varor till Gekås också :)

Vi tackade för en härlig pratstund med denne intelligenta och humoristiska man.

Tack Morgan!
Vi ses snart igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards