Alla inlägg den 24 oktober 2014

Av Sirpa - 24 oktober 2014 08:44

Det har med åren blivit en härlig upplevelse att fara ner till Ullared och Gekås, tillsammans med mina döttrar.

Resan ner har präglats av glädje, skratt och tokiga upptåg.
Goda samtal i bilen, fikapauser och bus.

Väl inne på varuhuset har vi vandrat runt, var och en för sig mestadels för att sedan sluta samman för fika och utbyte av tankar och åsikter över inhandlade varor.

Nu har dåmin yngsta dotter och jag varit ner över dagen.
Väl hemma ställde jag kassarna i köket för att packas upp i lugn och ro.
Det är en procedur som jag finner väldigt speciell.

Denna gång skedde uppackningen efter att jag sovit ut länge efter resan.

Kaffe i magen och levande ljus tända på bordet:)
Radion spelade bra musik och kasse efter kasse plockades upp.

Denna gång handlade jag även åt min äldsta dotter och min käresta som nyss flyttat till lägenhet som behöver inredas, till min stora glädje.

Botanisera bland gardiner, mattor och annat som behövs till ett hem älskar jag...det är som en ständig ahaupplevelse, att se allt det fina som Gekås erbjuder till priser som får en att jubla.

Jag kommer vid ett senare tillfälle att blogga om det jag fyndade till min älskades hem, ska bara få upp allt och iordning så det synliggörs hur jag tänkte och valde.

Sedan mina egna prylar.
Köpte självklart sådant jag har behov av för min träning, både löpning och cykling.

Handskar, reflexer, mössa, extra belysning till cykeln.
Neonfärgat självklart så jag syns i trafiken.
Mössan är superbra då den har hål för hästsvans.Jag har ju långt, tjockt hår och det måste ju få plats.

Cykellysen och reflexer är ett absolut måste, billig livförsäkring.

Hittade också en speciell huvud/hals klädnad på hästavdelningen, för kalla vinterdagar.
Den får plats under cykelhjälmen och skyddar halsen med ett tjockare, mjuk och behagligt material.
Jätteglad att jag hittade den.

Jag är ju inget freak av märkesprylar eller följer modet slaviskt, utan söker alltid det praktiska, funktionsdugliga oavsett avdelning...nu fynda jag som sagt på hästavdelningen och även herravdelningen.Allt är snyggt också.
Superbra!

Sedan hittar jag alltid något vackert i smyckesväg, hals och armband som jag älskar att ha på mig.

Läsglasögon som går åt.
Förlägger dem ständigt och hanterar dem kanske inte heller så försiktigt, så de går sönder.
Köpte trepacke, jättesnygga och billiga

Presentsnören och papper.
Inför kommande födelsedagar och snart jul.

Givetvis massor med ljus som jag ständigt eldar hemma.
Jättebra priser på allt.

Badrumsartiktlar.
Sånt som ständigt går åt

Plastpåsar,bakplåtspapper och annat sådant till köket som saknades hos mig

Matavdelningen gick vi igenom förstås och skulle handlat mera där men vi var så trötta vid det laget.
Ullaredslimpan är en kul grej:)

Det bästa av allt var min nya mobilväska som jag hittade direkt.
Så praktisk, snygg och rymmer allt jag behöver.
149:- för denna :)

Efter 9 timmars shopping såg det ut såhär:)

Mitt kvitto lade jag på köksmattan hemma och en tändsticksask uppepå för att visa längden....

Hittade en jacka till mig själv och mängder med julklappar till barnbarnen.
Hellyckad resa till Ullared och ett hål i plånboken som blev mycket mindre nu än om jag handlat allt hemma.

Mor och dottertid som var guld värd gav en härlig ram till hela resan

Goda fika/matstunder och möte med Morgan som var pricken över i

Gekås i våra hjärtan <3
Boris är bäst!!!
Du har verkligen lyckats.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards