Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av Sirpa - 9 oktober 2014 09:00

Såå skönt!
Ännu en natt av god sömn och fridfull vila.
Har nu sovit två nätter i rad, 8 timmar per natt och det ger kroppen sådan fin läkning och energi.
Vaknar alldeles mossig och vimmelkantig :) Efter första kaffekoppen kommer så energierna igång.
Hostar ur en stund.Storknar nästan i allt som släpper från luftvägarna.Känner samtidigt att det är jättebra att allt kommer upp och försvinner.
Snart är jag så frisk att jag kan börja cykla till mitt arbete och även träna:)


Nu sitter jag i sängen och planerar sysslorna för de timmar jag har att tillgå innan dagens arbetspass som börjar vid 13 tiden.

Har levande ljus tända.
Det ger mig sådan ro att se in i den stilla brinnande lågan.
Bara vara i stunden, lyssnar på grannarnas stök och trafiken utanför fönstret.

Ligger och tänker på min käresta i sin sjukbädd, hur han mår.
Tänker på mina barn och barnbarn.

Minsta killen hade feber igår kväll berättade hans mor.
Han har precis börjat gå stunder på fritis och då är det så många barn som smittas.
Det är bra att han får ett stärkt immunförsvar av att bli utsatt och kanske få lite förkylningar själv

Jag och min käresta ska passa honom några timmar på Lördag medans jag gör rent min husvagn inför vinterförvaringen.

Ska ta mig en sväng till Ica straxt.
Har fått ett erbjudande om 10% rabatt där när jag flyttade hit :)
Trevligt!
Jag njuter av sådana små saker som ger glädje, det behöver inte vara någonting storlaget för att göra mig glad.

Hör att det regnar, smattrar mot fönstret.
Körde igår mot Skinnskatteberg då det under några timmar var soligt och vackert.
Naturen sprakade av färger.

Just det knallgula och oranga färgen gör mig så himla glad

Om jag någon gång skaffar hus så ska det vara i den färgen :)
Tänk att få komma hem till sitt eget hus och varje gång få en glädjekick av att se det gula :)
Det ser också så rent och fräscht ut.

När jag sedan åkte åt andra hållet, mot Eskilstuna så hamnade jag i ett läge med bussen att framför mig regnade det, kraftigt, bakom var det solsken.
En regnbåge bildades som gick ifrån min buss och åter tillbaka.
Det såg jättehäftigt ut!

När en bilar körde om mig så såg jag hur regnbågen syntes på bilen, alltså åkte de igenom den.
Försökte få en bild men det är ju inte så lätt då jag sätter trafiksäkerheten först, självklart!
Fick en liten bild iallafall

Naturen är ju ett otroligt fenomen.
Jag förstår själv varför jag gillar husvagnsliv och Öland där jag hela tiden är vid hav, strand och skog.
Drömmen finns att en vacker dag få bo på landet.Med djur och natur inpå knuten
Det är äkta livskvalite :)

Nu ska jag sätta igång med dagens göromål.
Ska se till att dagen blir den bästa :)
Gör du också lika!
Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards