Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av Sirpa - 19 oktober 2014 07:01

Trots att gårdagen var fylld av aktiviteter och kvällen blev sen innan jag kom isäng, så vaknade jag tidigt.

Ligger här i sängen med min goda kopp kaffe, doftande och varm bredvid.
Det är ännu tyst ute...Söndag morgon.
Arbetshelg...
Jag hör nog till den lite ovanliga sorten som tycker om mina arbetshelger.De är på något sätt annorlunda mot vardagarna.
Vi få chaffisar som är ute då, sköter oss själva, tar stort stöd av varandra som liten grupp.
Det gör vi ju till vardags också, fast då har vi chefen att luta oss emot, samt verkstadens härliga, kunniga killar.

Arbetsdagen rullade på jättefint igår och jag hade roligt, precis hela tiden.
Utom förstås då en polisbil kör om mig i sådan fart att den skrämmer mig av vägen nästan...förstår att de har bråttom ibland men....varför inte använda blåljus och signaler ?!

Nåja..det gick ju bra, jag vinglade till och fick genast respons av en ladtbilscaffis som satt i " nyfikenstolen"
Han höll med om att polisen borde ha gjort mera för att påkalla uppmärksamhet.
Jag har ju kunder i min buss som i sin tur blir rädd när jag gör en undanmanöver och hojtar till.

Radion spelade härlig musik under seneftermiddagen och kvällen.
Jag dansade och sjöng vid min ratt och mådde toppen.

Har stamkunder som ständigt förgyller mina arbetstimmar med sin glädje och tacksamhet.
De blir så glada och ler, hälsar och frågar hur jag mår.
Jag är en människa i deras ögon.
Gör gott i hjärtat!

Passade på att skura och städa min buss på rasten så detta var klart då arbetsdagen var slut.
Blev bjuden på fest av ett par kunder :)Skoj!
Tackade givetvis nej, att jag själv skulle på inflyttningsfest hos min dotter.
Sade självklart att jag var jätteglad över deras inbjudan.

Parkerade min goa buss.
Snabbt i bilen och ringde upp min käresta som nu börjar vara i slutet av sin flytt.
Känns lite dumt att jag inte kunnat hjälpa honom men nu är det ju så att jag jobbar denna helg.

Vi pratade en stund där jag rullade mot Surahammar.Det regnade.
Hade lillbilen :) Pierre...
Funderar på om den inte ska få heta Piggelin istället då den är så söt, pigg och glad.
Den spann så sött.
Älsklingen lät trött <3
Tur att han har släkt som kunnat hjälpa.Känner en stor tacksamhet till dem.

Anlände till ett fullt hus i Surahammar.
Alla hade ätit klart och det var ett sorl i hela huset, glädje, busande barn och stämningen på topp.
Jätteroligt!
Vet ju att min dotter älskar att omge sig med vänner och släkt.

Jag hade med min hembakta äppelkaka till alla.
Åt min mat stående då dottern behövde hjälp med uppläggning och kaffebryggning.
Fick rå om mina två minsta barnbarn också, det kändes fint i mormorshjärtat.
Många pussar från lillkillen och kramar från min lilla tjej ...Så mysigt!
Mår så gott av deras små armar runt min hals.
Fick även en gokram av mitt äldsta bonusbarnbarn A.
Kände mig varm av glädje!
Sådan skatt att ha en härlig familj.

Fick lov att tacka för mig vid 22 tiden och styra hemåt.
Vinkade och kramade, åkte iväg med Älsklingen straxt i örat.
Vi pratade nästan hela vägen hem.
Hörde hur trött och hostig han var.
Ska åka dit efter jobbet ikväll.

Kom så hem helt slut efter en lång och intensiv, härlig och rolig dag.
Gjorde kväller bums.
Somnade vid midnatt..
Jag och min lilla katt

Ska straxt kliva i träningskläderna och ge mig ut i den regnvåta morgonen för att cykla de 12.5 km till jobbet.
Ska bli skönt att få trampa ur mig.
Åt ju en del onyttigt igår så det behövs :) Gott var det men får inte lägga sig på lager.

Tillönskar alla och envar en härlig Söndag
Min blogg fortsätter att öka:)
Fler och fler följer mig och det gör mig jätteglad och även taggad att skriva.
Redan nu har förra månadens totala besökarantal passerats:)
Sidvisningarna passerades för flera dagar sedan, så himla kul!!

Tack alla söta rara :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards