Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Sirpa - 18 oktober 2014 15:30

Passade på att ta lite vackra höstbilder när solen visade sig under ett par timmar under Lördag förmiddag
De är tagna vid Järnvägsstationen i Köping

Jag älskar den färgsprakande hösten

Den höga luften som är så lätt att andas.
Prasslet i löven på marken vid varje steg

Ännu blommar små tappra rosor.

Allt denna färgprakt gör mig så glad och lätt i sinnet.
Ser massor med vackra motiv att fotografera där jag far fram med bussen.
Har jag inga kunder så kan jag stanna till kort och njuta av stunden, fånga ögonblicket och spara det vackra på bild.

Av Sirpa - 18 oktober 2014 08:27

Gårdagen blev återigen en kompakt dag, fylld av aktiviteter.
förundras över människor som säger sig ha tråkigt :) Hur bär de sig åt?!


Min hälsa känns tillräckligt återställd för att jag skall komma igång med träningen ordentligt.
Det brinner i knutarna vad gäller löpträningen inför Tunnel Run i Stockholm 22/11.
Har knappt tagit ett löpsteg på månader.Bara gått mängder, cyklat och joggat.
Det räcker ju för att hålla igång men jag vill kunna springa hela tunnelloppet utan att lungorna sprängs.

Min yngsta dotter C som ska springa Göteborgsvarvet med mig nästa år kommer med mig till Stockholm.
Jag satte henne till att ordna med hotellrum åt oss på Scandic Ariadne i samband med loppet.
Det kommer annars vara svårt att ta sig till platsen då det är 42000 löpare som skall starta

Hon fixade ett dubbelrum åt oss och vi åker dit dagen innan.
Min start går sedan 12.20 på Lördagen.Det blir superbra.
Tar det lite som en mor och dottergrej också :) Vi har alltid skoj!

Så till gårdagen igen.
På Torsdagen cyklade jag de 12,5 milen till jobbet.
Jobbade lång dag och valde ta bussen hem.
Planerade lite speciellt:)
Igår blev det så dags att prova gå till jobbet.
Bra kläder, lätt ryggsäck och sköna skor på.
Traskade iväg via centrum och brevlåda, mot Köping.
Det är ju inte världens roligaste väg att gå på, men med min mentala inställning så blev inte det något problem.
Kilometer efter kilometer avverkades och tiden gick.
Hade Runkeeper igång på min arm så jag hade lite check på tempot.
Hann 1 km på ca 9 minuter så jjag var nöjd.
Mot slutet, där det dessutom blåste kallt så fick jag lite ont i ljumskarna.Annars var kroppen helt ok.Fräste ur näsan otaliga gånger under färd, så det är en hel del skräp som ska ur luftvägarna innan andningen är helt ok.

Knappt 2 timmar senare landade jag så på jobbet.
13 km Kungsör-Köping.
Tycker att det var helt ok tid för såpass lång sträcka.

Duschade varmt och länge.Var i god tid då detta var ett test på hur lång tid jag behöver på mig.
Åt lite, drack kaffe och skojade med kollegor innan det var dags att arbeta.
Körde för en kollega idag då han tar mitt pass på Onsdag, då dottern och jag skall till Ullared.

Jobbade 13.40 - 22.45
Underbar solnedgång som jag tyvärr inte fick med på bild men jag lägger ut en från tidigare tillfälle

Sedan skulle cykeln hem :)
Hade med mig extra kläder då det var + 2 grader vid det laget.
Som tur vindstilla.

Cyklade hem i mörkret.Kände mig trött i kroppen, segt och tungt.
Men det genomförde jag också :)

[Bild]

Kollade för skojs skull min kalofäriflrbrukning och den låg på 1300 av bara gång och cykliing.
Det är bra...köra igång förbränningen ordentligt.
Måste då också tillföra näring vilket jag kan slarva med....inte bra.

Äter självklart men inte tillräckligt.

Nu har jag druckit mitt morgonkaffe.
Hör hur grannarna vaknar till liv och själv behöver jag i duschen för att sedan ta Älsklingens lilla söta bil till jobbet.Han har Volvon till sin flytt.

Åker direkt eftef jobbet ikväll till Surahammar och dotterns inflyttningsfest.
Blir inte så länge där då jag har arbetsdag Söndag också.
Vill hinna cykla då.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards