Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av Sirpa - 12 oktober 2014 09:01

Jag nappade på ett erbjudande för några veckor sedan, som jag fick via mejl från tidningen M Magasin.
Började prenumenera på den tidningen under sensommaren.

Det var en kryssning med Silja Galaxy till Åbo. 24 timmarskryssning.
Är i vanliga fall inte så förtjust i sådana kryssningar då det är så mycket fylla på dessa resor.

Detta kunde jag bara inte släppa då det skulle vara med ett flertal, jätteintressanta föreläsare.

Dessutom avseglar Galaxy på en Söndag.Min tanke blev då att det inte är så mycket alkohol i farten.

Som M Magasin prenumerant var det lite rabatt.
Funderade några dagar, bestämde mig och med hjälp av goa kollegor fick jag ledigt från jobbet en av dagarna.

Den resan är idag :)
Så 19.30 ikväll reser jag med ett stort gäng av andra lika intresserade och nyfikna på denna 24 timmars, späckad med faschinerande föreläsare.

Det är författare som

Tomas Bodström, advokaten och fd justitieministern.Han berättar om sin barndom bla.

Elsie Johansson Författare.Hon är arbetarklassens och kärlekens berättare

Ulla-Maria Andersson Författare.
Hur bryter man ett socialt arv?

Henne är jag oerhört intresserad av att lyssna på då jag själv håller på och bryter det mönstret...det sociala arvet... Jag är ju en finnunge som fått med mig redan i modersmjölken att jag måste leva och verka på ett visst vis, för att leva upp till det arv jag bär....Prestationskrav som blir övermäktiga..glädjen är nonsens i livet.Kärlek är något man inte pratar om utan det tas bara förgivet.

Bit ihop och jobba på!!
Det har ständigt varit viktigast!

Birgitta Piper talar om ekonomi...hur viktigt det är att ha ordning på pengarna.

Catharina Ingelman Sundberg Marinbiolog och Författare.
Hon har skrivit den skojia boken Kaffe med rån som jag själv håller på och läser just nu.
Många glada skratt :)

Micael Bindefeld har givit ut en bok om älskad trädgård..kul :)
Jag trodde att han skulle tala om sin tid som festfixare.

Henrik Fexeus Psykologisk manipulatör, mental illusionist.
Det blir spännande :)

Detta härliga gäng ska jag få nöjet att se och lyssna på under resan på böljan den blå.
Känner mig riktigt spänd inför vad som komma skall

Jag kommer att skriva efteråt om dessa föreläsningar, om hur jag tänkte och kände, upplevde personerna.
Jättespännande!

Jag kommer att åka till Värtahamnen med min egen bil då jag såg att bussen dit går så tidigt.
Kostnaden blir också mindre med egen bil, även med parkeringsavgiften inräknad.
Jag värnar ju så om min egen frihet att den egna bilen också där blir det naturliga valet.

Hoppas också på att Amelia Adamo själv finns med på resan då jag vill träffa denna kvinna som är en av de människor som jag beundrar.

Jag kommer att bo i en A Premium hytt som är snäppet bättre än vanlig A hytt.
Alla måltider är betalda och klara.
Kommer nog att göra ett besök i Taxfree och se om jag hittar något i godisväg :) Båtchoklad kanske.
Jag är ju varken rökare eller brukare utav alkohol så den biten är ointressant.

Nu ska jag kliva ur sängen och påbörja packningen av det som ska med på resan.
Behövs inte speciellt mycket för 24 timmar.

Häng med mig här :)
Kommer att skriva en hel del som det känns nu iallafall.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards