Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Sirpa - 22 oktober 2014 02:42

Vaknade för en timme sedan av att det pågick ett spinningpass i mörkret.
Det var min älskade lilla sambo Titti som bestämt sig för att det fick räcka med 4 timmars sömn för hennes hembiträde och uppasserska.

Hon spann så det dånade i sängen och täcket vibbrerade.Så fort jag rörde mig så mjauade hon dämpat och puffade med nosen för att jag skulle klappa på henne och krama
Kelig så hon visste inte till sig av glädje när jag till sist gav upp försöket att somna om.

Vi småpratade en stund och jag fick klia, krafsa och nypa på henne efter konstens alla regler:)
Sedan tyckte hon att en nattmacka skulle sitta fint...så ut i köket och servera Sheba mitt i natten.
Vad gör man inte för sin livskamrat:)

Skulle göra samma sak för min Älskade om han skulle vara hungrig på natten :) eller i behov av att bli kelad ;)

Kan ju lika gärna berätta om gårdagen när jag ändå kom in här och började blogga...

Cyklade ju till jobbet i svinottan, lämnade hemmet och trampade utbi mörkret 3.30
Det var så speciellt sken ute, himlen och molnen var så låga och ljusa.
Köping och även Valskog reflekterades ljuset ifrån...lite magiskt!

Alldeles vindstilla och tyst.
Två bilar var allt som passerade vid den tiden längs de 12 km jag cyklade.
Var först av alla på jobbet.
Dusch och uniformering direkt.
Under tiden hade kollegor kommit till sina pass och satt i glatt samspråk ute i vårt fikarum.
Jag anslöt och tog mig en kopp kaffe medans jag sminkade mig.

Det är så skoj, för min procedur med hårtorkning och sminkning har blivit ett naturligt inslag för mina kollegor,då jag duschar efter min svettiga cykeltur varje gång.
Det bara är så :)

Jobbade så en härlig morgon med tur till Skinnskatteberg först av allt.
Bara älskar det :)

Efter rast en sväng till Västerås.Sedan städa buss och trampa hem.
Den cykelturen var tuffare då det regnade och blåste motvind.
Chefen körde förbi mig på väg hem och tutade glatt när han passerade.

Kom hem svettig och röd i ansiktet av ansträngning och det våta regnet.
Kaffe, smörgås och kort vila innan avfärd till min käresta i Eskilstuna.

Titti sur för att hon ansåg sig bli störd i hennes "sova dag"
Hon blängde surt på mig och bad mig dra så snart jag bara kunde..
Dessa katter...suck!

Anlände till min älskade som var uppe i varv i sitt flyttstök.
Jättefint med den stora härliga soffan.
Helt underbar!
Likaså matbord och stolar.
Jättefina och passar så bra i vitt.

Vi bar upp grejer på vinden.
Möblerade om lite.Satte upp grejer och gardiner.
Bra att få lite gjort sådär i omgångar.
Hitta den möblering och struktur som passar till just den lägenheten.
Kul att planera och greja tillsammans, även fast det i första hand är hans hem där han bestämmer ordningen.
Det respekterar jag fast jag älskar att inreda och klura ut lösningar för att få det mysigt och samtidigt praktiskt.

Kändes som att vi kunde finna bra lösningar ihop:)
Bådar gott för framtiden.
Lite kaffe i soffan innan jag var tvungen att fara hemåt.
Hade viljat göra så mycket mera men var sak har sin tid.

Fick med mig en skön fåtölj till låns hem till mitt då den var för mycket i trean och jag har inget att sitta i hos mig.Ska köpa soffa när ekonomin tillåler och jag hittar det jag vill ha.
Blev bra med fåtöljen tyckte Titti som vid det laget hade börjat sakna mig.

Hon intog stolen omedelbart.
Så jag får fortsätta sitta i sängen och se på tv :)
Det blev Tittis skinnfåtölj.
Skulle inte förvåna mig om det är en överenskommelse mellan husse och henne....
Jag fick den stora äran att frakta stolen...

Nu ska jag ta och vila en stund innan jag gör mig klar.
Klockan 4 kommer min yngsta dotter C och vi åker till Ullared för en hel dags shopping.
Det skall handlas till min kärestas hem, min äldsta dottef och barnbarn samt det jag själv behöver.
Så jag har att göra:)
Först åker vi ner.....

Mackor och annat i matväg fixat.Kaffet ska bara bryggas och allt packas ned
En lång dag väntar ..en kul dag:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards