Alla inlägg den 20 oktober 2014

Av Sirpa - 20 oktober 2014 18:31

Sov ju inte många timmar inatt och steg upp 3.30.Åkte hem till Titti i Kungsör, matade och berättade att jag kommer hem på dan efter jobbet.

For så vidare till jobbet.Bytte om, intog lite kaffe innan dagens körningar.
Var rejält trött när jag rullade mot Västerås i regn, mörker och bländande billjus.
Att inte folk ställer in sina billysen rätt?!! Vissa bländar så jag måste hålla upp handen som skydd.

Åt frukosten hos cheferna i samtal om dittan och datten.Kul att uppdatera med dem också om allt som sker.
Tankar och funderingar.
Tycker mycket om mina chefer.
Vi hinner så sällan pratas vid då jag jobbar skift och de har fullt upp.

Körde sedan de sista timmarna på stan i Köping.Gamla tanter och gubbar som skulle handla.
Goa människor :)Alla med ett långt liv i bagaget, sin egen livshistoria.
Tycker om när det någon gång finns tillfälle att lyssna på deras berättelse.

Hade en stund över vid Big Inn Shoppingcenter så jag passade på att handla lite på Willys.Behändigt:)

Förvånansvärt varmt ute.Igår visade temperaturen på + 15 under dagen.

Slutade vid 13 tiden.Bytte om och for hem till lyan och Titti.
Var då så trött att jag kände mig yr och grinig.
Fryst pizza i ugnen blev klart medans jag laddade tvättmaskinen i källaren, diskade.Rengjorde och bytte kieselsand i Tittis låda.
Allt gick på ren viljestyrka, men jag ville ha det klart innan maten.

Bytte om till mysplagg.
Intog pizzan sittande i sängen och tv:n på :) Riktigt slött!!

Hämtade tvätten och hängde upp på tork inne, sedan kaffe och båtchoklad.
Skickade meddelande till Älsklingen då han fått hem sin nya soffa och plockat ihop den.
Blev jättebra!

Ska dit imorgon och då ska vi se vad som skall upp på väggarna.

Jag och yngsta dotter far till Ullared och Gekås på Onsdag så då blir det möjlighet att införskaffa något snyggt till väggarna i hans trea.
Sånt tycker jag är jättekul!

När kaffet var urdrucket trädde "paltkoman" in :)
Jag somnade halvsittande i sängen och sov över en timme.Med tv:n på.
Fullständigt färdig!
Välbehövligt kändes det då jag vaknade.

Ringde min käresta och hörde hur han hade det.
Huset är nu städat och klart och han kan släppa den biten.
Snart tar de nya ägarna över och han kan komma vidare i allt nya istället.
Han höll på och moterade ihop matsalsmöblerna nu, bild får jag senare idag.

Jag själv har tagit en kopp kaffe till med smaskig, hembakt bulle från min dotter som jag haft i frysen.
Lyxiigt värre:)

Öppnade ett välommet kuvert med ett medlemskort som jag är jättestolt över.
TSM Running.
Team Stockholm Marathon där jag nu är distansmedlem.
Kortet är för registrering varje gång jag deltager i träningen och den berättigar också till vissa rabatter i sportbutiker.

På Söndag är det ju Run Off på Stadion med träning och föreläsning.
Ska dit givetvis:)
Så himla kul!

Min träningsgrupp börjar med löpträning 9.30 och efter dusch och lite näringsintag, som de bjuder på, blir det så information samt föreläsning av vår härliga marathonmästare Mustafa "Musse" Muhamed.
Så spännande!

Givetvis finns min favorit och idol Anders Szalkai där.
TSM är ju hans skötebarn.
Ser fram emot denna dag!

Nu sitter jag i sängen med kuddar överallt och känner mig nästan febrig.
Har varit full rulle hela förra veckan med helgarbete och allt.
Lite för dåligt med sömn och även mat, så det tar ut sin rätt nu.
Vilar och bara är ikväll :)

Imorgon tidigt bär det av med cykel mot Köping och jobbet igen.
Börjar jobba 4.50 så jag lär sticka tidigt för att hinna duscha innan.
Trampar iväg vid 3.30
Superbra träning:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards