Alla inlägg den 31 oktober 2014

Av Sirpa - 31 oktober 2014 06:58

Igår Torsdag vaknade jag med halsen rosslig och öm.Kändes inte bra alls.

Hade planerat att ta ett rejält löppass nu när "springet i benen" kommit igång igen.
Men jag lyssnar på min Älskades varningar om att inte träna när kroppen skickar ut sådana signaler.

Jag tror samtidigt på att det aldrig är fel med frisk luft så beslutet att gå till jobbet kom ganska omgående :)

Packade ryggsäcken med omsorg, självklart hade jag hela jobbutstyrseln med hem så det blev ett tungt bagage.Nåja:) jag är ju ingen klenis ;)

På med reflexväst, lysande mössa och handskar.
Traskade så iväg på lätta ben, som var laddade med spring egentligen.

Det var -1 grad ute och underbart friskt.Kände genast att det var lätt att andas den klara, rena luften.

Började med att ta bilder nere vid vattnet som jag gick över, på väg mot Köping.

Trafiken rullade förbi, den ena stressigare än den andra.
Men det störde inte min njutning.

Tyckte nog lite synd om de morgontrötta krakar som satt i sina igenisade bilar och längtade tillbaka till sängens värme.

Kilometrarna tillrättalades bakom mina raska, pigga fötter.
Var alldeles lagom klädd för denna vandring.

Mera bilder förevigades.
Det var så vackert med den glittrande frosten i gräset och på de gulnande växterna längs vägkanten

Solen orkade nätt och jämt titta upp så jag kunde fånga strålarna.
Hittade min "vandringsfyrklöver" även denna gång.
Frostig och fin.Den fick följa med mig längs vägen.
Min beskyddare där i morgontrafiken.

Passerade återigen huset där det tragiska inträffade för några dagar sedan.Polisens avspärringar fladdrade lätt i vinden.
Det hängde en tung känsla över hela gården och jag ökade stegen förbi.
Kändes i hjärtat hur sorgligt det hela var.
Allt hade hänt och inget kunde göras ogjort, så som livet är.
Talade tyst med de vakande Änglarna, bad om frid och styrka.

Tar inga bilder på andra människors tragik så det kommer inga sådana från mig här på bloggen.

Gick vidare och mina energier återvände straxt.
Kände att jag ville jogga lätt...gjorde så och ryggsäcken skumpade på ryggen :) inte bekvämt.

Kilometrarna försvann och straxt befann jag mig vid bron innan Arbogavfarten.
Där var så vackert över vattnet.

Valde sedan därifrån att jogga sålångt jag bara kunde med den skumpande ryggan.
Det blev över 2 km iallafall.

En kollega i buss på väg till garaget för rast, erbjöd skjuts men jag avböjde vänligt.

Landade så i garaget.
12.4 km blev det på tiden 1.46
Kändes jättebra i kroppen och duschen underbart skön efter jag skalat av mig de svettiga kläderna

Intog kaffe, god smörgås innan dagens 10 timmars arbetspass.

Träningen blev av fast i mycket lindrigare form.

Åkte sedan på kvällen med buss hem.
En go kollega hjälpte mig att hinna med turen 20.06 från Köping till Kungsör.
Skyndade mig, sprang fort :)
Tack Leffe!

Av Sirpa - 31 oktober 2014 06:09

Tack allesamman!!
Detta är jätteroligt!!

Återigen har besökarna och besöken ökat rejält på min Blogg
Månaden är ännu inte slut och jag kan berätta att allt ökat med minst 50% Igen:)

Det gör mig oerhört glad och än mer taggad att skriva.
Har pratat om det tidigare redan, att skaffa något bättre att skriva på än min lilla iPhone 5:a.

Det kommer...när ekonomin tillåter.

Tack sötisar:) Jag lovar att hålla en uppdatering igång ständigt och vad som rör sig i mina tankar och mitt liv.
Det är en hel del och jag ser till att livet för det mesta är positivt och givande.
Puss på er! <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards