Alla inlägg den 27 oktober 2014

Av Sirpa - 27 oktober 2014 05:06

Igår Söndag, efter träning och föreläsning bjöd så TSM på lite kaffe och smörgås i gympasalen.
Där fanns också olika sammarbetspartners och presenterade sig.Asics och några till.

Jag var jättehungrig då min dag började så väldigt tidigt, gick ju upp 5 redan och frukosten blev lite sådär då jag åkte hemifrån 6.45
Slarv i min planering helt enkelt, att inte plocka med mig något.
Vatten hade jag tänkt på iallafall så det var bra.

Stod och pratade med min nya träningsvän Marie medans vi drack det goda kaffet och åt smörgåsen.

Tycker om att möta nya människor och få en kontakt som kanske utvecklar sig med tiden till något givande.
För oss kan det bli träningspass tillsammans någon Söndag då och då.Prata över Facebook kanske om träning och även annat i livet.
Det är skoj :)

När mackan var äten styrde vi så hemåt.Marie bodde bara en liten bit bort från Stadion.
Så skönt att ha träningen så nära.

Jag for hemåt, till mitt i Kungsör.
Ganska mycket trafik och köer pga av en mindre trafikolycka som skett mitt på en väg,som blockerade stora delar av vägbanan.Som tur ingen människa skadad.

Hade en rungande huvudvärk vid det laget.Fick det säkert av energibristen och avsaknad av kaffe.Hann ju gå 9 timmar mellan kaffekopparna.

Talade med min käresta i telefon i stort sett hela vägen från det jag lämnat trafikmyllret i Stockholm och hem.
Kände att det skulle varit härligt att ses.Valde ändå att fara hem för att få i mig riktig mat och bota huvudvärken.
Även vila efter dagens intensiva timmar.
Det vart rätt val då Titti katt inte mådde så bra när jag kom hem.

Hon fick mat och insulin, samt kramar och omsorg.Straxt piggnade hon till.
Märktes att hon mått dåligt av att vara ensam hela dagen.
Jag har ju varit iväg mycket under veckan.
Nu blir det lugnare och vi får mer tid tillsammans.Alla tre kanske :) även husse.

Fixade mig mat efter intag av huvudvärkstabletter.
Packade upp väskan med svettiga träningskläder.Packade ny väska för arbete imorgon.
Åt och bara softade i timmar.
Njöt av choklad jag köpte på båten.

Bloggade,slumrade till kort, pratade med Robban på messenger, sms:a med dotter, bara var där jag satt i sängen.
Skönt!

Huvudvärken gav med sig och ersattes med trötthet.
Vid 21 tiden gav jag efter för John Blund som kom tuffande med sömntåget.
Somnade bums efter släckning.

Sitter nu i sängen och dricker the, äter skorpa.
Titti väckte mig vid 3.30 med att hon kräktes våldsamt i hallen.
Hårboll troligen.
Sedan tyckte hon att det var dags för mat och hon är ju chef, så Gourmet serverades straxt av hennes personliga tjänarinna, dvs jag :)
En katt säger man inte emot, det har jag lärt mig efter vårt långa samboliv :) När jag lagt mig tillrätta med thekopp i sängen så tyckte hon att det var alldeles för bra...hon levererade en stinkande hög på lådan i badrummet.
Pjuhh...det var bara att stiga upp och eliminera odören som snabbt spred sig i vår lilla lya.

Nu har friden lagt sig och jag skall straxt slumra in en stund till.
Börjar arbeta 10.20 idag så cykeltur ute i blåsten är aktuell till jobbet 12 km bort.
Ska bli härligt att trampa ur benen och andas frisk luft.

Min träning skall nu igång på riktigt allvar med ordentlig diciplin.
Med både träning och kost samt återhämntning.
Jag vill kunna genomföra de lopp jag anmält mig till och må bra i kropp och själ.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards