Alla inlägg den 28 oktober 2014

Av Sirpa - 28 oktober 2014 04:58

Det blev verkligen ändrade planer med min Tisdag denna vecka.

Gårdagens arbete flöt på riktigt bra.
Cyklade dit som jag hade planerat.
Genomvåt av alla lastbilar som passerade på den regnvåta vägen.

Kände hur min energi försvann en kort stund och hjärtat snörde ihop sig i sorg, då jag cyklade förbi brandplatsen vid Åsta Smedja, där två människor miste sitt liv under tragiska omständigheter.

Bad till Gud om styrka till alla de som lever kvar i sorg och förtvivlan.
Likaså till alla som arbetade med bekämpningen av branden och utsatte sina liv för stor fara då det var vapen med i tragedin.
Må Änglarna breda sina vingar över alla drabbade, ge dem styrka och ro i själen.

Vila i frid!

Hoppas nu alla människor med ont uppsåt eller nyfikenhet, låter det som återstår av gården vara ifred.
Utanför stod nu Securitas och höll vakt, beskyddade mot inkräktare.
Det är obehagligt att det skall behövas.

Kom så till mitt arbete och möttes genast av chefen som frågade om jag vill jobba extra under Tisdagen.
Jag nappade utan tvekan.
Behöver pengarna då jag hade sjukfrånvaro 1 1/2 dag när jag hade min hemska hosta som sänkte mig totalt.
Så Bussmässan i Stockholm som jag egentligen skulle följa med på fick stå över.
Jag har större behov av inkomsten till annat.

Kvällen blev regnig och hemskt blåsig.Kände redan på eftermiddagen hur bussen nästan slets ur händerna på mig när jag körde på öppna ytor.
Riktiga kastvindar som fick höstlöven att yra runt i vild dans.
Luften var ändå ovanligt varm för årstiden.

Cykeln fick stå, jag tog bussen hem.
Till min yngsta dotters stora lättnad, som inte ville att jag skulle ut i mörkret och regnet.

Kom hem till en pigg och glad, hungrig kattdam som krävde min uppmärksamhet resten av kvällen.

Pratade med min käresta under dagen och han kunde leverera glada besked.Gjorde mig varm om hjärtat!
Jag skriver inget mer om detta utan de som vet och är med oss i detta känner jag stor tacksamhet till.
Återigen sker saker i vårt liv som stärker banden mellan oss och bevisar vår kärlek.
Orättvisor behöver man styrka till att bekämpa....det har vi <3 <3

Nu skall jag straxt ge mig av till första delen av min arbetsdag.
Den börjar 5.45 och vid 10 tiden återkommer jag hem för att använda den 5 timmar långa rasten till att göra det jag behöver.
Som att löpträna, färga håret, betala månadens räkningar, äta och vila.
Tar bilen denna vända.

Sedan blir nästa arbetspass vid 15 tiden och då åker jag buss till arbetet för att kunna efter arbetsdagens slut, cykla hem min cykel.

Efter detta blir det en kväll och natt hos min kärlek i hans nya hem i Eskilstuna.Ska bli härligt att ses igen, det har ju gått några dagar sen sist.

Simma lugnt!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards