Direktlänk till inlägg 28 december 2015

Vaknade av hostattack...

Av Sirpa - 28 december 2015 00:49

Söndagen blev inte som jag trott från början.

Vaknade tidigt av att jag hostade och nös om vartannat.Helt igenomtäppt i luftvägarna.Huvudvärk, rinnande ögon och näsa.
Dvs helt igenmossad!

Det var ett snart beslut att förstå fakta, dagens arbetspass var utesluten.Jag skulle jobba 13.30 och det var bara att agera.
Kunde ju inte köra människor i buss i detta tillstånd.
Var så mycket värre däran än dagen innan.

Ringde vår Trafikledning och meddelade fakta, att jag var så sjuk att ersättare behövdes.
Han blev bedrövad och det hördes att det inte skulle bli någon lätt uppgift.
Skulle återkomma två timmar senare med besked.

Kontaktade min chef också och förklarade läget.Han svarade genast att jag inte fick utsätta någon för fara, säkerheten viktigast och den kunde jag inte garantera i mitt tillstånd.
Orkade ju knappt gå på toa ens.

Hostade så jag trodde bröstet skulle gå sönder.Huvudet sprängvärkte och inget hjälpte mot det.
Ögonen rann hela tiden och jag nös, om och om igen.

Frös så jag skakade för att i nästa stund sitta klibbig av svett.
Drack the med färsk ingefära och honung.Lindrade för stunden.

Pratade så med Trafikledningen igen och vi bestämde att jag blir hemma.
Skulle höra av mig om nästa dag.
Det gjorde jag redan 5 timmar senare då jag var ännu sämre.

Kände mig totalt värdelös då jag nyss börjat mitt nya jobb och måste redan nu säga ifrån jobb pga hälsan.

Frös så jag skakade, ögonen rann så det sved och allt var svullet av saltvattnet.
Huvudet sprängde, fast jag tagit full dos av tabletter.
Kunde inte ta mera med risk för överdosering.

Familjen tog hand om mig, med att servera näsdukar och vatten.
Snälla ord och besök på mitt rum.

Sov korta stunder.

När jag mådde som sämst hörde min vän i Ludvika av sig.
Han har förmågan att kunna läsa sv mig, när jag inte orkar bära mitt ensam längre.
Han skrev, tröstade, peppade och stöttade.Tog mig framåt i tänket med sina goda ord.
L du är verkligen min sanna vän.
Finns när jag krisar och när jag tappar tron på mig själv.

Idag var jag verkligen illa däran.
Kände att min ork att kämpa vidare var helt slut.
Ville bara sova, tyna bort och slippa tänka och ha så ont.

Saknade min älskade Titti katt vid min sida så jag grät av sorgen efter henne.
Ville krypa ut ur mig själv och bara gå iväg nånstans där inte kraven hängde över mig.
Som timanställd tjänar jag ju inget när jag är sjuk och ekonomin var redan i botten pga arbetsbytet.

Oron hängde som en mara över mina axlar.
Min dotter hotade med att låsa in mig på rummet om jag inte såg till att bli helt frisk innan jag ens tänkte på att jobba igen.

Kollegor skrev att det var ingen vanlig förkylning jag bar på utan influensan.
Den var inget att leka med.

När kvällen kom fick jag en tablett att somna på.Har aldrig tagit sånt förr men behövde nu för att få ro i kroppen, sova och vila.

Vaknade för en timme sedan, straxt innan midnatt och hostade så lungorna hotade med att komma upp.
Gjorde så ont!!

Hostade och snöt ur mig mängder.
Det slet i luftvägarna och smakade blod.

Gjorde mig Ingefärsthe med honung.
Lindrade efter en stund.
Tände ljus på mitt rum och bara kände hur lugnet återvände inom mig.

Ville katt lät meddela att han behövde komma in från snön och kylan.Släppte in honom och han var hos mig en stund.
Pratade och tvättade av mig lite i ansiktet innan han gick vidare till sin sovplats.

Nu har hostan lugnat sig.
Tabletterna jag tog för en timme sedan har börjat verka och jag är jättetrött.

Ska försöka sova vidare....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards