Alla inlägg den 24 december 2015

Av Sirpa - 24 december 2015 05:37

Vaknade Dan före Doppardagen, tidigt förstås.
Redan vid 4 tiden ville inte sömnen hålla mig kvar.
Tända ljus, morgonkaffet i koppen.

Min hals kändes inte alls bra.
Hade redan kvällen innan känt som det sitter en Svintotuss vid halsmandlarna.
Inte kul när jag straxt skulle få vara ledig två dagar och få fira Jul med mina nära och kära.

Tog mig en dusch innan packning inför kommande dagar i Eskilstuna gällde.
Jag skulle tillbringa 3 nätter hos min äldsta dotter A med familj:)
Såg fram emot det med stor glädje!

Snart var tiden dags för avfärd till dagens arbete.
Lämnade hemmet vid 5.50
For till Västerås och Statoil Hammarbyrampen.
Tankade och sedan fick min Volvo en tvätt inför Julen:)

Full fart till jobbet.
Tog ut gamla Volvogodingen:)
Fyllde på kylarvätska då den påstod sig vara törstig.
Sedan till Centralen och lastade de få kunder som skulle till Arlanda.
Några till i Enköping.

Tillönskade alla en God Jul

Snabbstädning och sedan åter til terminalerna för att ta med de som skulle till Västerås och Enköping.
Lämnade över bussen till kollega innan min långrast.

Depåbilen till jobbet och sedan hopp i bilen, bort till Coop Extra och handlade det sista till Julen.
Har hållit hårt i pengarna denna jul då jag inte kan sia om framtiden och ekonomin som timanställd.

Ringde mor ifrån bilen på vägen hem.
Överraskade dotter och barnbarn då jag trillade in hemma, mitt på dagen.
Skulle ju tränat egentligen men halsen sätter stopp ett tag nu.
Bara att lyssna på kroppen.

Tog ett par tabletter till lunchen.
Ont i huvudet och kände mig mossig i andningsvägarna.Hostade
Låg och vilade en kort stund.
Packade in all mat, kläder och julklappar i bilen.
Kramade mina tjejer God Jul.
Full fart mot stan igen och jobbet.

Plockade ut samma buss igen.
Hade en tomtur denna gång.
Klickan var ju eftermiddag och folk har börjat landa där de skall vara Julen.
Passade på att ringa min son.
Med headset på givetvis.
Vi fick ett gott samtal.

Sedan ett par samtal till min vän och kollega K som körde konkurrerande buss:)

Vände snabbt på Arlanda och for så sista turen mot Västerås.
Fick med kunder som var så gulliga och tacksamma så jag fick en chokladkaka i handen som God Julhälsning:)
Jättegulligt!

Kramade på kollegor på Centralen innan körning till depån och tvätthallen.Där mötte killarna med strålande leenden och jag kunde lämna bussen till dem och åka iväg.
Känns så lyxigt att kunna göra så när jag är van vid att tanka, städa, tvätta och tömma toan själv.

Fylld av tacksamhet och hostig for jag så mot Eskilstuna.Fruktansvärd blåst hela kvällen.

Landade hos min dotter, lilla barnbarnet och svärson.
De hade vänner hemma på julgröt och skinkmacka.En tradition de har sedan åratal tillbaks.
Fick skinkmacka och kaffekopp i handen, jag med:)
Mysigt!

Vännerna åkte hem och vi fixade till allt jag haft med.Klapparna under granen, maten i kylen och mina tillhörigheter in till barnbarnets rum där jag skulle sova, med honom.
Så härligt:)

Tog mig ett par tabletter inför natten.
Yr av trötthet och hostig.
Tung i huvudet.Kände mig febrig.
Barnbarnet och jag somnade bums efter vi släckt.

Så skönt det blir med ett par lediga dagar nu.
Många Julhälsningar på Fb och en god vän ringde för att höra hur det är med mig.
Vi skall ses framöver och prata om ev inneboende i hans hus på landet:)
Vi får se vad framtiden bär med sig.

Julen står för dörren nu....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards