Alla inlägg den 4 december 2015

Av Sirpa - 4 december 2015 07:14

Jag minns inte när jag gråtit så mycket som de senaste dagarna....

Tittis bortgång har tagit mig väldigt hårt.Mycket hårdare än jag trodde var möjligt!
Det har gjort och gör ännu stundtals så ont i mig att jag tror förståndet skall svika.

Denna lilla pälstuffla betyder så mycket i mitt liv att det känns omöjligt med tanken att jag aldrig mera kommer att träffa henne igen....

Hon var ju en högt älskad familjemedlem.En självklar del av oss.En pusselbit av helheten.

Nu kämpar jag med att gå vidare utan hennes fysiska närvaro.
Det finns ju ingen annan väg att gå...

Väntar på att få hem henne igen, i en urna.Jag valde självklart separat kremering så jag får hem min älskling igen, där hon hör hemma.

Inatt stökade jag till sängen för första gången sedan hon försvann därifrån.
Hennes tassavtryck var kvar på filten i några timmar, innan de raderades ut.
Ett hörn av filten hade blivit vikt när hon låg där och vilade sina sista timmar.Den vikningen försvann inatt då jag äntligen tillät mig använda hela sängen.

Ett steg i taget....framåt, sakta i den takt jag själv klarar det.
Insulin och sprutor ligger i en kasse, för inlämning på ett Apotek senare.

Ett värmeljus är tänt vid hennes fotografi, dygnet runt när jag är hemma.Ser det svaga skenet på natten...den lyser upp hennes foto.

Gråten avtar mer och mer.
Förvandlas till en sorg i hjärtat som inger ett lugn...vilar i det sålänge.

Jag vet att Titti inte skulle tillåta mig att vara ledsen länge så jag kämpar på med allt.
Gör det som måste och försöker glädjas åt små ting längs färden.

Vill ha utrymmet att sörja och sakna...

Det måste man få ha...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards