Alla inlägg den 25 december 2015

Av Sirpa - 25 december 2015 06:40

När mina barn var små så hade vi traditionen att Ringa in Julen, med hjälp av en liten tomte med en klocka i sin hand.
Han skruvades upp manuellt och sedan svingade han klockan, bjällran i sin hand och ringde in Julen.

Det hörde till varje Jul att han gjorde det.
Den traditionen hängde med från när barnens far var barn själv, så den tomten var gammal.

Nu är den tomten nedstoppad i en kartong, någonstans i ett förråd.
Han hamnade där efter flytt och har sedan dess inte varit framme.
Hoppas han en dag hittas och får ringa vidare:)

I år tänkte jag att mitt lilla barnbarn här i Eskilstuna, skulle få en tomte av sin mormor.
Av mig alltså:)
Hittade denna fina glaskula med tomten och hans vänner.
Med snöfall och en fin liten melodi som plinkade fram så sött.

Tanken jag har med denna gåva är att han skall kunna få den lilla traditionen att med tomtens hjälp, ringa/spela in Jularna i hans liv.

På så vis kan jag som mormor vara delaktig, i alla de Jular han sedan firar med sina barn och barnbarn, om han vill föra det vidare.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards