Alla inlägg den 13 december 2015

Av Sirpa - 13 december 2015 18:06

Av Sirpa - 13 december 2015 18:04

Idag efter lussefirande framför tv:n, med H:s hembakade lussekatter och kaffe så var det snart dags att ge sig av ut på dagens träningspass.

Bytte om till lite varma kläder då det var -4 ute.
Det snöade lite små fjun medans vi tog oss fram de 6 km som hörde till mitt program idag.

H är vältränad och skulle kunnat springa på i bra tempo om inte jag varit en stoppkloss.
Kroppen svarade bra men min andning var hemsk.
Fick knappt syre emellanåt och det gjorde ont i lungorna.

Fick då lov att gå några steg för att få ner andningen.
Så ansträngande och irriterande.

Kämpade på så gott det gick.
Klarade inte riktigt tiden.

Nåja...jag var ändå ut och tog mig runt de 6 kilometrarna och fick vara nöjd med det.
Stretch och dusch.

Sedan tog vi förmiddagskaffe och lussebulle.
Satt och pratade träning och tävlingar.

H körde så hem mig till Surahammar.
Ville hem för att hinna umgås med familjen och packa upp.
Förbereda morgondagens arbetsstart på mitt nya jobb Swebus.

Fixa med uniformen.
Studerade körplan och tider.
Dottern fixade mat och senare tog vi lite glögg och mera lussebulle.
Jättegott!

Ringde och pratade med min bästis V om helgen.

Känner en fin eftersmak från denna helg:)
Trivdes bra med H och vi skall ses igen, men inte än på ett tag.
Båda har så mycket att göra med sitt eget.

Min dotter skickade med H denna fina julgrupp som hon själv gjort.
Den pryder sin plats i köket.

Av Sirpa - 13 december 2015 08:34

Jag tycker om människor som är raka och ärliga.
Som säger sin mening och verkligen står för sitt ord.

H och jag var ut igår på en rask 5 km promenad.
Där längs färdvägen dök dessa skyltar upp på ett par ställen och mitt hjärta sjöng av glädje:)

Budskapet var så solklart utan några konstigheter:)
Den människa som formulerade detta skulle jag vilja ha i mitt liv.
Ord och inga visor!

Detta gillar jag skarpt!!

Av Sirpa - 13 december 2015 07:56

Väcktes av att H gick upp, för att se till att vi fick en Luciamorgon med lussebullar, mjölk och kaffe och självklart pepparkaka.

Luciamorgon vid tv:n var en skön start på dagen.
Katterna fick sin frukost av mig:)
Pussar och gos i spinnande glädje.

Av Sirpa - 13 december 2015 07:31

Lördagsmorgonen vaknade jag tidigt, där i sängen på Plaza hotel, Skrapan Västerås.
Låg kvar och tänkte på gårdagens äventyr.
Smög upp efter en stund, fixade kaffe.Det fanns en liten vattenkokare, instantkaffe.
H vaknade till men somnade straxt om igen medans jag intog mitt kaffe.
Såg morgonen gry över Mälaren och stan.

Tänkte på det nya kapitlet som börjat i mitt liv.
Allt har ju en mening....
Ser framåt med spänning vad allt leder till:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards